۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۵۴۸۸
سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: دولت آمریکا با بدهی ۲۲تریلیون‌دلاری خود که امکان رقابت جهانی را ندارد سعی می‌کند مانع رشد اقتصادی سایر کشورها شود و بعید نیست به‌زودی برای «نفس‌کشیدن» هم مجازات تعیین کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم"ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه امروز در تفسیر مجازات‌های تعیین‌شده برای خطوط لوله گاز "جریان شمالی" و "جریان ترکیه" در بودجه نظامی آمریکا، گفت، ایالات متحده با منع کشورها برای توسعه اقتصاد خود، ممکن است به‌زودی «نفس کشیدن» را نیز برای کشورهای جهان ممنوع کند.

این دیپلمات روس امروز شنبه در صفحه فیس‌بوک خود چنین نوشت: «کشور ایالات متحده که بدهی دولتی آن  22 تریلیون دلار است، کشورهای معتبر جهان را منع کرده است تا بخش واقعی اقتصاد خود را توسعه دهند. ایدئولوژی آمریکایی در مورد زندگی بر اساس وام، در برابر رقابت جهانی ایستادگی ندارد که وزارت خزانه‌داری ایالات متحده به‌طور مرتب،"حکم بازداشت اقتصادی" جدیدی را صادر می‌کند. بعید نیست به‌زودی آنها خواستار آن شوند که دیگر "نفس نکشید" و جالب است که برخی این درخواست را اجرا می‌کنند.»

مجلس سنای کنگره آمریکا روز سه‌شنبه لایحه بودجه دفاعی برای سال مالی 2020 را تصویب کرد که دولت ایالات متحده را موظف کرده تا تحریم‌هایی را برای دو طرح ساخت خط لوله گاز روسیه "جریان شمالی‌" و "جریان ترکیه" اعمال کند.

مجلس نمایندگان کنگره در تاریخ 11 دسامبر (20 آذر ماه) به این سند رأی مثبت داد و "دونالد ترامپ" هم روز جمعه آن را امضا کرده و بدین ترتیب این قانون اجرایی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر