۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۵۵۴۱
سردار سرلشکر صفوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:
دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در صحنه سوریه شکست خورده‌اند، ‌گفت: امروز ایران به یک قدرت منطقه‌ای دارای نفوذ و تأثیر در معادلات جهانی تبدیل شده است.

سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهارداشت: رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی منطقه از حمله صدام به ایران خوشحال بودند، چراکه بر اساس توهماتی که داشتند نگران صدور انقلاب اسلامی بودند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: حتی خود صدام هم اهدافی را داشت؛ هم مایل بود که قدرت منطقه خلیج فارس شود و هم به دلیل اینکه خود قرارداد 1975 را امضا کرده بود، می‌خواست آن را لغو و درواقع به دنبال رهبری جهان عرب بود.

وی در ادامه سخنان خود به این اهداف کلان اشاره و اضافه کرد: عراقی‌ها با حمایت‌های حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود یک هدف حداکثری و یک هدف حداقلی را دنبال می‌کردند؛ حداکثر هدف آنها ساقط کردن نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود و حداقل آن لغو قرارداد 1975 و تسلط بر دو طرف اروند رود.

صفوی اهداف میانه آنها را تصرف بر خوزستان به عنوان بزرگترین منبع نفت و گاز ایران یا از بین بردن منابع انسانی، ‌اقتصادی و تضعیف قدرت ملی ایران و یا تضعیف پتانسیل انقلاب و سرگرم کردن مدیریت عالی رهبری و مدیران کشور به مسائل داخلی جنگ و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی دانست.

وی با طرح این پرسش که در حال حاضر که 25 سال از پایان جنگ می‌گذرد، چه نتایجی و چه تغییر و تحولاتی در پیرامون ایران و در ارتباط با انقلاب اسلامی حاصل شده است، افزود: در این مدت، 4 جنگ مهم پیرامون کشور ما رخ داد؛ حمله صدام به کویت و اشغال آن در سال 1990 شکل گرفت که عراقی‌ها حدود ساعت 5 صبح حمله نظامی را به کویت شروع کردند و قبل از ظهر دولت و ارتش کویت ساقط شد. یعنی کویتی‌ها 7 ساعت دوام نیاوردند اما ایران 8 سال دوام آورد.

صفوی اضافه کرد: فاصله مرز عراق تا کویت 120 کیلومتر بود و فاصله مرز شلمچه تا خرمشهر 15 کیلومتر و عراقی‌ها برای طی کردن آن 24 ساعت وقت گذاشته و دو گردان نیرو قرار داده بودند که 34 شبانه‌روز طول کشید و مجبور شدند دو لشکر دیگر بیاورند.

وی ادامه داد: حمله صدام به کویت حادثه بزرگ اول بود. دوم، بیرون کردن آنها از کویت. سوم اشغال نظامی افغانستان بعد از حادثه سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو و حمله و اشغال نظامی افغانستان بود و چهارمین حادثه اشغال عراق توسط آمریکایی‌ها و سقوط رژیم بعث عراق در سال 2003 بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در این حوادث و خطرات بزرگ پیرامون ایران رهبری حکیم، مدبر و شجاع ایران به همراه مسئولان عالی کشور و آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح مانع آسیب‌رساندن این جنگ‌های پیرامونی به ایران شدند.

وی یادآور شد: نقل می‌کنند وقتی که صدام را به دار مجازات آویزان می‌کردند دائم می‌گفت مرا پیش آمریکایی‌ها ببرید چرا که آنها مرا اعدام نمی‌کنند و زمانی که طناب دار را به گردنش آویختند این جمله را گفت که علیکم بالفرس یعنی از ایرانی‌ها بترسید.

رحیم صفوی اظهار داشت: صدام که هدف اولش ساقط شدن ایران به شمار می‌رفت دیدیم که رژیم خودش ساقط شد؛ صدام وقتی که می‌خواست به کویت حمله کند سال 69 نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت نوشت و گفت که تمام خواسته‌های شما را قبول دارم که خواسته‌های ایران تثبیت قرارداد 1975 بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آمریکایی‌ها در دو جنگ افغانستان و عراق چند هزار کشته دادند، گفت: آنها چند هزار میلیارد دلار هزینه کردند اما از عراق مجبور به اخراج شدند و در افغانستان هم قدرت ماندگاری ندارند.

صفدی ادامه داد: اتحاد جماهیر شوروی حامی دیگر صدام نیز دیدیم که چه بلای بر سرش آمد و شوروی‌ها پس از 9 سال اشغال افغانستان مظلوم با خفت و خواری در سال 1989 از این کشور خارج و در سال 1991 پانزده جمهوری مختلف از آن جدا و در واقع تکه تکه شد.

وی اظهار داشت: به فضل الهی و به برکت مجاهدت‌های ملت بزرگ ایران و ثمره خون شهیدان و فداکاری‌های جانبازان هم اکنون بعد از 25 سال که از پایان جنگ می‌گذرد ایران به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل شده و می‌تواند در معادلات جهانی تاثیرگذار باشد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا تصریح کرد: آنها می‌خواستند جلوی افکار انقلاب را بگیرند اما به فضل الهی هم یک جمهوری اسلامی در افغانستان روی کار آمد و هم یک جمهوری که قانون اساسی آن تا اندازه زیادی با اسلام تطبیق دارد، در عراق شکل گرفت؛ آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که در عراق یک رژیم لائیک و متخاصم با ایران روی کار بیاورند اما با مجاهدت‌های ملت عراق و مراجع عظام این کشور یک قانون اساسی و مجلسی که اکثریت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند و دولتی که نخست وزیر آن شیعه است، روی کار آمد که با ایران هم دوست است و هیچ دشمنی و تخاصمی ندارد.

وی تاکید کرد:‌ در این فرصت 25 ساله یک مقاومت اسلامی در لبنان شکل گرفت و یک مقاومت اسلامی در فلسطین هم جهاد اسلامی و هم حماس و رژیم صهیونیستی در دو جنگ 33روزه با حزب الله و 22 روزه با حماس شکست خورد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در واقع همان پیشانی بندهایی که بسیجیان ما به پیشانی خود می بستند و همان روحیه مقاومت اسلامی از ایران به حزب‌الله لبنان و از ایران به سرزمین فلسطین و مسلمانان و مجاهدان آن منتقل شد و این روحیه و مکتب مقاومت به لبنان و فلسطین اشغالی رفت.

صفوی خاطرنشان کرد: بنده سال‌های قبل از انقلاب مدتی در جنوب لبنان و در میان فلسطینیان بودم آن زمان فلسطینی‌ها و عناصر مجاهد و مبارزه‌شان به اسلام کمتر اعتقاد داشتند و اگر هم داشتند عمل نمی‌کردند مثلا وقتی بنده به برخی از آنها می‌گفتم چرا نماز نمی‌خوانید، می‌گفتند انشاءالله فی‌القدس یعنی قدس را که بگیریم نماز می‌خوانیم و اکثرا تحت تفکرات پان عربیسم یا مارکسیستی بودند اما اکنون این بیداری اسلامی، مقاومت اسلامی و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و این روحیه‌ای که زیر پرچم اسلام می شود فلسطین را آزاد کرد به این منطقه سرایت کرده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: به فضل الهی پس از 25 سال که از جنگ می‌گذرد ارتش جمهوری اسلامی ایران تبدیل به یک ارتش قدرتمند پرصلابت، جنگ دیده و کارآمد شده است و به عنوان یک ارتش قدرتمند در سطح غرب آسیا به شمار می‌رود.

صفوی افزود: از دل این جنگ یک سپاه نیرومند و قدرتمند با 4 نیروی هوافضا، نیروی دریایی،‌ زمینی، قدس و سازمان بسیج مستضفعان شکل گرفته است و از همه مهمتر ایران تبدیل به یک قدرت منطقه‌ای و دارای نفوذ در معادلات و تاثیرگذار در معادلات جهانی شده است.

وی بر همین اساس گفت: وضعیت سوریه و آرایش سیاسی آن را ببینید. یک طرف آمریکا، اروپا و برخی کشورهای عربی به همراه همسایه غربی کشور ما هست و این طرف هم روسیه و چین و ایران. واقعیت این است که آمریکایی‌ها در صحنه سوریه شکست خورده‌اند و این قدرت نفوذ ایران در تاثیرگذاری مسائل سیاسی، روحی و روانی و از همه مهمتر رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری را می‌رساند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: این رهبری بزرگوار نه تنها نگذاشت این جنگ‌هایی که پیرامون ایران رخ داد آسیب به ایران برساند و خطر را از ایران دور کرد با دو فتنه 88 و 78 مقابله کرد که این نشان دهنده قدر رهبری ولایت فقیه است.

صفوی اظهار داشت: نبود رهبری قدرتمند در مصر را ببینید. باید خدا را شاکر باشیم که این نعمت الهی را به ما داده است؛ ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای با ملتی هوشمند،‌ خردمند، صبور و آماده و داشتن یک نظام قدرتمند و دولت برخواسته از اراده ملت هم اکنون به دنبال صلح و امنیت مبتنی بر ولایت هم در مقیاس منطقه‌ای و هم جهانی است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: پیام ایران به کشورهای همسایه احترام به تمامیت ارضی آنها،‌ حفظ برادری، دوستی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و سیاسی با کشورهای همسایه است و البته به برخی از آنها توصیه می‌کند دست از خصومت سیاسی و تبلیغاتی علیه ایران بردارند؛ ایران کشوری قدرتمند است که کسی توان مقابله با آن را ندارد و دوستی با ایران بهتر از دوستی با رژیم صهیونیستی و آمریکاست.

صفوی اظهار داشت: راهبرد نظامی ایران یک راهبرد دفاعی و همه جانبه است و ایران اسلامی در استراتژی نظامی خود آغاز کننده هیچ گونه جنگی نخواهد بود اما از قدرت غیرقابل تصوری برای مقابله با متجاوزین احتمالی برخوردار است و این قدرت فراتر از مرزهای سیاسی ایران است.

وی تاکید کرد:‌ هم آمریکایی‌ها و هم صهیونیست‌ها قدرت ایران را می‌دانند و باید از این که حتی افکار تجاوزطلبی به ایران داشته باشند پرهیز کنند؛ 8 سال دفاع مقدس باید درس بزرگی برای آنها و همسایگان ایران باشد. آمریکایی‌ها می‌دانند که در منطقه چقدر آسیب‌پذیر هستند و رژیم صهیونیستی نیز این را می‌داند؛ سخنان مقام معظم رهبری در فروردین ماه امسال را به یاد بیاورید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اظهار داشت: نیروهای مسلح ایران از قدرتمندترین نیروهای مسلح کل کشورهای غرب آسیا محسوب می‌شود.

‌صفوی گفت: جوانان و دانشمندان ایران هم اکنون به فناوری‌های نو و علوم پیشرفته در کلیه زمینه‌های هوافضا، ارسال ماهواره به فضا، بیوتکنولوژی و صنعتی دسترسی پیدا کرده و این تحریم ها نمی‌تواند مانع پیشرفت‌های علمی و پژوهشی ایران شود.

وی افزود: ملت ایران همانگونه که امسال حماسه سیاسی را رقم زد به لطف خدای متعال در حماسه اقتصادی نیز پیروز میدان خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر