۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۵۲۴۹
نماینده آمریکا در سازمان ملل:
نماینده آمریکا در سازمان ملل می‌گوید چنانچه شورای امنیت هوشیاری خود را در قبال اقدامات کره شمالی حفظ کند، واشنگتن نیز در مذاکره با پیونگ یانگ انعطاف‌پذیر خواهد بود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، «کلی کرافت» نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد واشنگتن آماده است تا همزمان قدم‌های ملموسی را در راستای حصول توافقی بردارد که هدف از آن واداشتن کره شمالی به رها کردن برنامه هسته‌ای- موشکی خود است حال آنکه شورای امنیت نیز باید آماده پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریک آمیز (از سوی پیونگ یانگ) باشد.

گفتنی است دیروز چهارشنبه شورای امنیت به درخواست آمریکا تشکیل جلسه داد تا درباره آزمایش‌های اخیر پیونگ یانگ به بحث و تبادل نظر بپردازد.

کرافت همچنین مدعی آمادگی انعطاف‌پذیری آمریکا در اتخاذ رویکرد خود در این زمینه شد حال آنکه از لزوم حصول توافقی متوازن سخن گفت که پاسخگوی دغدغه همه طرفین باشد.

این در حالی است که وی ادعا کرد کره شمالی برای همکاری با آمریکا نیازمند اتخاذ تصمیم‌های دشوار و جسورانه است.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پیشتر تا پایان سال میلادی جاری به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا فرصت داده بود که انعطاف‌پذیری بیشتری در مذاکره از خود نشان دهد.

اظهارات کرافت در حالی مطرح شد که چین ضرورت کاهش تحریم‌های سازمان ملل علیه کره شمالی را امری بی چون و چرا عنوان کرده است تا به این ترتیب، با حمایت از مذاکرات واشنگتن- پیونگ یانگ، از وقوع فاجعه جلوگیری کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر