۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۵۵۱۸۳
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: فرماندار‌ان باید شورای پدافند غیرعامل را برگزار کنند و نسبت به آن حساس شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس جلسه شورای پدافند غیر عامل استان زنجان صبح امروز  با حضور اعضای این شورا برگزار شد و آخرین گزارش از وضعیت تدوین طرح جامع شهری زنجان ارائه و نظرات و ایرادات در مورد تدوین این طرح مطرح شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در این جلسه با اشاره به اینکه وقتی از شهر صحبت می‌شود، شامل اجزایی متشکل از کالبدها و بخش‌ها است، اظهار کرد: نمی‌توان اطلاعات شهرها را از فضای اینترنتی استخراج کرد.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه برای نمونه فضای بازار زنجان به عنوان یکی از مراکز اصلی و حیاتی شهر دارای ۹۲ خروجی است، عنوان کرد: این بازار جزو چهار بازار بزرگ شهری است و ورود آسیب به آن موجب وارد شدن خسارت به میراث فرهنگی و مرکز اصلی اقتصادی شهر می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدید میدانی از مراکز حساس توسط کارشناسان انجام شود، تاکید کرد: باید رویکردها و برنامه‌ها نیز دیده شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه باید برنامه‌ها در طرح جامع دیده شود، گفت: هر کار گروه بخش‌های مرتبط با خود را انجام دهد تا زوایای پنهان پدافند غیر عامل در این طرح در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه فرماندار‌ان باید جلسات شورای پدافند غیر عامل را برگزار کنند و نسبت به آن حساس شوند، گفت: نگاه ایمن‌سازی در شهرستان‌ها باید مورد توجه باشد.

مرادی با بیان اینکه در جلسه آینده گزارشی از پدافند غیر عامل در شهرستان‌ها ارائه شود، گفت: ماموریت ما این است که آسیب‌ها کم شود و با دستگاه‌هایی وظیفه خود را انجام نمی‌دهند و فعال نبودند برخورد شود.

گلایه از طولانی شدن فرآیند طرح جامع استان زنجان

مدیر کل پدافند غیر عامل استان زنجان نیز در این جلسه رعایت ملاحظات پدافند غیر عامل را عامل مصون ماندن در مقابل تهدیدات دانست و اظهار کرد: در پدافند غیر عامل تهدیدات در بخش‌های مختلف و بروز حوادث متعدد تعریف می‌شود.

حسن مظفری با بیان اینکه رعایت استانداردها شهرها را ایمن‌تر می‌کند، بیان کرد: باید از تکنولوژی‌های روز در شهرسازی‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه باید جامعه مهندسی وظایف خود را به درستی انجام دهد، گفت: جامعه مهندسی باید در مهندسی پدافند اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری زنجان با بیان اینکه طرح جامع پدافند شهری زنجان در دست تهیه است، عنوان کرد: بنا بر دستور استاندار زنجان آخرین وضعیت اجرای این طرح ارائه می‌شود.

مظفری با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل، تاب‌آوری جامعه را افزایش می‌دهد، بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی در راستای تفکیک مدیریت بحران و پدافند غیر عامل انجام شود.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری زنجان پدافند غیر عامل را واکنش مناسب در مقابل مشکلات خواند و افزود: با پدافند غیر عامل می‌توان مانع بروز مشکلات شد.

وی با اشاره به اینکه همه مراکز حساس باید توسط کار گروه امنیتی مورد بازدید قرار گیرد، گفت: باید در این بازدیدها مشکلات و ایرادات احصا و اعلام شود.

مظفری با اشاره به طولانی شدن فرآیند طرح جامع استان زنجان بیان کرد: استان زنجان، تنها استانی در کشور است که این طرح را ارائه نداده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری زنجان با بیان اینکه طرح جامع شهری در زنجان در حال انجام است گفت: همکاری شود تا این طرح به نتیجه برسد.

بازدید از مراکز حساس انجام می‌شود

مدیر کل امنیتی استانداری زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه بازدید مستمر از مراکز حساس و تاسیسات مهم و استراتژیک استان زنجان انجام می‌شود، عنوان کرد: برگزاری مانور نیز توسط شرکت توزیع نفت و فرآورده‌های نفتی انجام شده است.

همپا با ییان اینکه ایرادات و مشکلات پس از بازدید به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌شود، بیان کرد: رفع مسائل و مشکلات توسط دستگاه‌ها رصد می‌شود.

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت کار گروه آب و انرژی در زمینه پدافند گفت: بر اساس رویکرد اعلام شده جلسات مستمر این کار گروه در استان زنجان برگزار می‌شود.

گرانمایه با اشاره به برگزاری مانور برای مقابله با تهدیدات حوزه آب و برق در استان‌های معین تصریح کرد: در استان زنجان نیز سناریوی در مورد تهدیدات نسبت به سد تهم نگارش شد و ارزیابی در این زمینه انجام شده است.

وی با اشاره به انجام مطالعات جامع پدافند در استان زنجان انجام شده است، گفت: انجام مطالعات خط انتقال سد مراش، بلوبین و مشمپا نیز در دستور کار است.

معاون شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به فعالیت مرکز آموزش و تمرینات اکیپ‌های غواصی بیان کرد: هدف از فعالیت این مرکز پیش‌بینی شرایط و آمادگی برای مدیریت بحران و پدافند غیر عامل استان زنجان هسته مرکز نیرو برای آموزش شمال و شمالغرب بوده و سدهای استان در اختیار غواص‌ها قرار می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر