۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۵۱۳۵
چین ۶ ماهواره را با یک راکت از طریق مرکز پرتاب ماهواره تایوآن به فضا فرستاد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، راکت پرتاب کننده این ۶ ماهواره به فضا Kuaizhou-۱A نام دارد و ماهواره های یادشده نیز با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته اند.

پرتاب راکت یادشده به فضا شش ساعت بعد از پرتاب راکت دیگری به نام KZ-۱A صورت گرفت که از طریق آن ماهواره Jilin-۱ Gaofen ۰۲B در مدار زمین قرار گرفت. پرتاب دو راکت حامل ماهواره به فضا در فاصله شش ساعت از یکدیگر دستاوردی مهم برای صنعت فضایی چین محسوب می شود.

۲ ماهواره از این مجموعه به نام های HEAD-۲A  و  HEAD-۲B برای ارائه خدماتی همچون کنترل شرایط زیست محیطی، کنترل و نظارت بر جابجایی و نگهداری برخی مواد خاص، برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری، جمع آوری اطلاعات در مورد کشتی ها و هواپیماها در سطح جهان و غیره به کار می روند.

ماهواره های Spacety-۱۶  و  Spacety-۱۷هم برای عکسبرداری و کنترل و نظارت به کار می روند تا از این طریق بلایای طبیعی شناسایی شده و برای مقابله با آنها برنامه ریزی شود. این ماهواره ها برای بررسی حیات در دریاها،سنجش از راه دور کشاورزی و نظارت بر محیط زیست در قطب های شمال و جنوب کاربرد دارند.

دو ماهواره Tianqi-۴A و  Tianqi-۴B نیز که در مداری نزدیک تر به کره زمین حرکت می کنند برای ارائه خدمات اینترنت اشیا و تبادل داده، برقراری ارتباطات در شرایط اضطراری و ردگیری برخی اقلام کاربرد دارند. در مورد کاربردهای دو ماهواره دیگر اطلاع رسانی نشده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر