۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۵۱۰
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت‌
عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: اطلاعات داخلی کشور از طریق شبکه ملی اطلاعات در داخل به گردش در می‌آید و با کوتاه‌شدن مسیر گردش اطلاعات، دسترسی غیر ضرور خارجی‌ها به اطلاعات ایران کاهش و ضریب ایمنی افزایش می‌یابد.

سعید مهدیون اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات از چند حیث در حفظ امنیت اطلاعات نقش ایفا خواهد کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، اطلاعات در داخل کشور تولید می‌شود، در داخل کشور نگه‌داری می‌شود و در داخل به گردش در می‌آید.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: در دنیای امروز اطلاعات ثروت است و هر کسی که دارای اطلاعات باشد، این اطلاعات ثروت او است.

وی گفت: قرار است با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دیتاسنترهای (مراکز داده) داخلی در کنار این شبکه فعالیت کنند و بخشی عمده‌ای از اطلاعات که نیاز به نگهداری آنها در خارج کشور نیست، به داخل کشور منتقل شود و در دیتاسنترهای داخلی نگهداری ‌شوند. بنا بر این دیتاسنترهای داخلی می‌توانند از المان(مولفه)‌هایی باشند که به بهبود وضعیت امنیت اطلاعات در شبکه ملی اطلاعات کمک می‌کنند.

مهدیون گفت: بنابراین به دلیل اینکه بخش عمده اطلاعات مربوط به کشور در داخل کشور و دیتاسنترهای داخلی نگهداری می‌شود، از دسترس افراد غیر ضرور و کشورهای دیگر خارج‌ می‌شود.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: زیرا چرخش ترافیک در داخل کشور و جلوگیری از خروج بی‌دلیل اطلاعات از کشور، می‌تواند ضرایب امنیتی را افزایش دهد. هر چه اطلاعات در دسترس افراد کمتری باشد، ضرایب امنیتی بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: برعکس فضای اینترنت، مزیت دیگر گردش اطلاعات در داخل کشور این است که فضای داخل بومی است و می‌توان المان‌های مدیریتی و حفظ امنیت را روی آن قوی‌تر فعال کرد.

مهدیون گفت: برای برخی کاربردها مانند سرویس‌های بانکی اصولا نیازی به خروج اطلاعات از کشور نیست؛ با را‌ه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و فعال شدن دیتاسنترهای داخلی، سرویس گیرنده (کاربر) و سرویس‌دهنده (بانک) هر دو در داخل کشور هستند.

عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بنابراین با شبکه ملی اطلاعات برای کاربردهایی داخلی، صدای مصرف کننده به گوش سرویس دهنده می‌رسد و اعتماد الکترونیکی افزایش می‌یابد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر