۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۵۰۴۵
رئیس سازمان بسیج علمی کشور از برنامه این سازمان برای راه اندازی سه هزار شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری طی سه سال خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، مهدی رحیمی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور در اولین نشست اعضای مراکز پژوهشی بسیج دانشجویی گفت: با وجود محققان جوان، کشور در مقابل تهدیدات دشمن بیمه می‌شود.

وی اظهار داشت: جهت گیری کلان نظام به سمت دانش پیشرفته و اقتدار آفرین است تا به پشتوانه آن به سمت مرجعیت علمی جهان حرکت کنیم.
 
رحیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ۲۱ سال پیش بحث تولید علم را به پشتوانه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها مطرح کردند تصریح کرد: شاید در این زمان کسی باور نمی‌کرد که ما به تولید علم برسیم، اما امروز پس از گذشت ۲۱ سال به این موفقیت دست یافته ایم.

وی اولین شاخص رسیدن به مرجعیت علمی جهان را کادرسازی علمی عنوان کرد و افزود: برای تبدیل شدن به مرجعیت علمی نیازمند برنامه ریزی، سیاست گذاری و راهبرد کلی هستیم.

 رحیمی با بیان اینکه رستاخیز علمی در کشور شروع شده است، افزود: امروز ایران تحت تاثیر جریان جهانی دانش است با این وجود کشور‌های پیشرفته حق دارند که به ما بگویند در چه مجلاتی مقاله ISI منتشر کنیم. در هر حال امروز تمدن غرب بدون صرف هزینه‌ای از ظرفیت دیگر کشور‌ها در راستای پیشرفت و مرجعیت علمی خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه برای تربیت دانشمند تراز اول دنیا باید کادرسازی را از بسیج دانش آموزی شروع کنیم افزود: برای تحقق جریان ملی دانش باید مسئله را جایگزین مقاله ISI کنیم. با این وجود بسیج دانشجویی اهمیت این موضوع را فهمیده و در حال احصا نظام مسائل کشور است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور با بیان اینکه برنامه‌های خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان تصویب شده، اما این برنامه‌ها باید به درستی اجرا کرد تصریح کرد: ما بعد از پیشرفت علمی می‌توانیم به مرجعیت علمی برسیم و مرجعیت علمی مقدمه تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی می‌تواند نقش سازنده‌ای در پیگیری راهبرد جریان سازی، گفتمان سازی و مطالبه گری علمی تخصصی داشته باشد چرا که دانشجوی بسیجی مطالبه گر است افزود: تصمیم سازی برای مسئولین کشور برعهده بسیج دانشجویی بوده، ولی این تصمیم گیری برعهده مسئولین است.

رئیس سازمان بسیج علمی کشور همچنین از برنامه این سازمان برای راه اندازی سه هزار شرکت دانش بنیان در حوزه فناوری طی سه سال خبر داد.

گفتنی است؛ اولین نشست اعضای مراکز پژوهشی بسیج دانشجویی کشور با حضور اعضای ۳۶ مرکز از ۱۴ استان در محل سازمان بسیج دانشجویی با هدف انتقال تجربیات و شناسایی خلا‌ءها برگزار شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر