۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۵۴۹۹۱
فرمانده نداجا:
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در آینده بسیار نزدیک همه ناوشکن‌های نداجا به سامانه‌های بومی جنگ الکترونیک مجهز می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی امیردریادار حسین خانزادی روز سه شنبه در آیین پیوستن سه فروند هواپیمای سبک اطلاعاتی - آموزشی چکاوک افزود: امروز تجهیزاتی در بخش جنگ الکترونیک به نیروی دریایی اضافه شده که بخشی متعلق به جنگ الکترونیک در ساحل و بخشی متعلق به جنگ الکترونیک نور دریایی است که بر روی شناورها نصب می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب توانمندی جنگ الکترونیک از ساحل به دریا منتقل می‌شود و عرصه‌های جدیدی را برای مقابله با دشمن و ایجاد بازدارندگی می‌کند.

خانزادی ابراز داشت: بنابراین ارزش فرماندهی جنگ الکترونیک برای نیروی دریایی راهبردی است و انتظار می‌رود جهش اساسی در این فضا را شاهد باشیم.

فرمانده نداجا اظهارداشت: جهش بزرگی با استفاده از ظرفیت‌های الکترومغناطیس در جنگ‌ها از جنگ‌های نسل سوم تا پنجم رخ داده است.

خانزادی بیان داشت: اگر کسی در عرصه نبرد بتواند صحنه الکترومغناطیس را زیر کنترل خود بگیرد سکوهای طرف مقابل را خنثی کرده و ظرفیت‌های آن را به نسل سوم جنگ‌ها تنزل می‌دهد.

وی ادامه داد: جنگ شبکه محور در فضای الکترومغناطیس بسیار متاثر می‌شود، اگر دشمن بر این بخش متمرکز شده و توانایی های سکوهایش افزایش می یابد اگر این فضا را از آنها گرفت بسیار آسیب پذیر خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به پیوستن سه فروند هواپیمای فوق سبک اطلاعاتی آموزشی چکاوک هم پرداخت و گفت: هوادریای نیروی دریایی در سال‌های اول انقلاب دارای مجموعه‌ای از هواپیماهای سبک بود که پس از انقلاب به دلیل مشکلات تعداد بسیاری از آنها از رده خارج شدند.

خانزادی افزود: اگر این نیاز پوشش داده نمی‌شد مشکل‌های زیادی بوجود می‌آورد.

سه فروند هواپیمای فوق سبک دارای کاربرد اطلاعاتی - آموزشی روز سه شنبه با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناوگان نداجا پیوست.

این هواپیماها ۲ نفره تک موتوره بوده که توانایی چهار ساعت و ۳۰ دقیقه پرواز مداوم را داشته و ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد.

 قرارداد خرید ۶ فروند هواپیمای چکاوک در تاریخ ۲۴ بهمن سال گذشته با شرکت دانش بنیان هوافضا منعقدشد و آموزش عوامل فنی و خلبانان توسط آن شرکت انجام شد.

نخستین فروند ۲ مرداد امسال به بندرعباس منتقل شد و دوره بازآموزی خلبانان توسط تیم فنی شرکت مربوطه دربندرعباس انجام شد.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر