۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۴۸۸۸
ایستگاه مترو قیطریه با امکانات پدافند غیرعامل تجهیز می شود.
به گزارش پایداری ملی، «علی امام» مدیرعامل متروی تهران دراین باره گفت: «ایستگاه قیطریه حدود ۱۰ سال پیش با ۲۰ درصد هزینه بیشتر در ساخت برای امکانات پدافند غیرعامل طراحی شد. طی این سال ها بنا به دلایل مختلف پروژه رها شده بود. اکنون برای تکمیل آن عملیات تجهیز ساختمان به امکانات آغاز شده و پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. » 

مدیرعامل متروی تهران افزود:‌ «این پروژه هنوز نیمه کاره است و چنانچه به بهره برداری برسد اطلاع رسانی به شهروندان درباره ایمنی ساختمان در برابر حملات بیوشیمیایی و میکروبی آن انجام می شود و می توان به عنوان پناهگاهی ایمن و مطمئن از آن در  زمان بحران با گنجایش تعداد زیاد نفرات استفاده کرد.»

خطوط مترو در شهر یکی از مهمترین زیرساخت ها محسوب می شود که روزانه جمعیت قابل توجهی از شهروندان را جا به جا می کند. اکنون تهران ۱۲۰ ایستگاه فعال و ۴۲ ایستگاه غیرفعال دارد که از میان همه ایستگاه های موجود تنها ایستگاه مترو قیطریه است که قابلیت تجهیز در برابر حملات پرتویی را دارد. 

مدیرعامل متروی تهران درباره تجهیز سایر ایستگاه ها توضیح داد: «متأسفانه این امکانات در ایستگاه های فعال و نیمه کاره دیگر طراحی نشده است و دیگر این امکان هم وجود ندارد که چنین پروژه ای طراحی شود. در صورتی که  برخی از ایستگاه ها مانند ایستگاه برج میلاد، نمایشگاه بین المللی، نوبنیاد یا بازار تهران ایستگاه های مهم و استراتژیک هستند. اما به منظور افزایش ایمنی می توان در طراحی برخی ایستگاه های خطوط ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به فکر ایجاد چنین امکاناتی در آینده باشیم. »  

منبع: همشهری
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر