۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۵۴۷۳
استاندار خوزستان؛
استاندار خوزستان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان خوزستان گفت: مانور سراسری پدافند غیر عامل استان همزمان با هفته پدافند غیر عامل ( آبان ماه سال جاری) به صورت سراسری با حضور تمامی دستگاه های اجرایی در استان برگزار می شود.

استاندار خوزستان در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان که چهارشنبه در محل استانداری خوزستان برگزار شد گفت: مانور سراسری پدافند غیر عامل استان  همزمان با هفته پدافند غیر عامل ( آبان ماه سال جاری) به صورت سراسری با حضور تمامی دستگاه های اجرایی در استان  برگزار می شود.

سید جعفر حجازی  بیان داشت: در این مانور تمامی دستگاه های اجرایی استان مانند نفت، گاز، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان ،آب و فاضلاب و سایر دستگاه های اجرایی استان حضور خواهند داشت.

استاندار خوزستان بر اهمیت بحث پدافند غیر عامل اشاره کرد و بیان کرد: بحث اجرای پدافند غیر عامل تنها به کشور ایران اختصاص ندارد، بلکه بسیاری از کشور های اروپایی در سال های گذشته با اجرای طرح پدافند غیر عامل سعی در ایمن نمودن کشور و مراکز ثقل خود داشته اند.

حجازی خاطر نشان کرد: به عنوان نمونه در بسیاری از کشور های اروپایی خانه های ساخته شده  به زیر زمین هایی مجهز هستند، که بتوان در مواقع ضروری و حساس از این زیر زمین ها استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیر عامل  ،عاملی برای آمادگی در مقابل آسیب های احتمالی است بیان داشت: پدافند غیر عامل دستاوردی برای تمامی کشور هاست و با توجه به موقعیت کشور ما در منطقه و لزوم آمادگی ،باید اجرای برنامه های پدافند غیر عامل در کشور و استان از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

استاندار خوزستان گفت: در صورتی که از ابتدای اجرای یک طرح اصول پدافند غیر عامل در آن لحاظ شود،  بی شک آن طرح هزینه های کمتری خواهد داشت تا اینکه بعد از اجرا و اتمام کار به فکر اجرای پدافند غیر عامل باشیم.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست علی اصغر قوچانی ،مدیر کل پدافند غیر عامل استان خوزستان گزارشی از عملکرد شورا و اقدامات اداره کل پدافند غیر عامل از تشکیل تاکنون ارایه نمود. سپس روسای کارگروه ها نیز در خصوص اقدامات صورت داده شده در این کارگروه توضیحاتی را ارایه دادند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر