۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۵۴۶۷۴
عضو انجمن پدافند غیر عامل کشور:
عضو انجمن پدافند غیرعامل کشور گفت: هر عقل سلیم این امر را تایید می‌کند که ما برای بقا خود نیازمند به دفاع هستیم.
به گزارش پایداری ملی، محمد آذر همایون، عضو انجمن پدافند غیر عامل ایران اظهار داشت: این که چرا نه تنها ما بلکه تمام کشور های دنیا عمل به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی یک نوع دفاع است
بحث پدافند غیر عامل را در دستور کارِ خود می دهند به دلیل این است که انسان ذاتاً به دنبال دفاع هستند و در حقیقت دفاع امری فطری محسوب می‌شود.

او در ادامه خاطر نشان کرد: هر عقل سلیم این امر را تایید می کند که ما برای بقا خود نیازمند به دفاع هستیم، نیاکان ما هم با ساخت قلعه‌ها و دژ‌ها و از این دست موارد از سرمایه‌های خود دفاع می کردند، پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است و اهمیت پدافند غیر عامل به سبب اهمیت جان انسان است.


آذر همایون افزود: ما در حوزه نظامی آسیب پذیری‌هایمان را کاهش دادیم و به همین علت تهدیدات نظامی برای ما متصور نیست، علم می گوید متناسب با حمله باید دفاع کرد و هر چه ذاتِ حمله تغییر می کند افراد نیز متناسب با حمله باید برای خود ساختار دفاع درست کنند، یک زمانی به صورت فیزیکی حمله می کردند و شهری را اِشغال می کردند که به دنبال آن خندق حفر می کردند و یا قلعه می ساختند، اما امروزه با توجه به پدافند سایبری که بحث هک، ویروس ها و... حمله به صورت فیزیکی صورت نمی گیرد.

این مقام مسئول اذعان داشت: در بحث جنگ اقتصادی که امروزه با آن مواجه هستیم طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که درباره اقتصاد مقاومتی مطرح می کنند این خودش یک نوع دفاع است و اگر اقتصادمان متکی به بیرون از کشور نباشد مسلماً دشمن نمی تواند به ما ضربه ای وارد کند.

مُدَرسِ کارگاه آموزشی جنگ نرم و آسیب های اجتماعی اظهار داشت: اگر بخواهیم به پیشرفت در بحث‌های اقتصادی و... برسیم نیازمند آن هستیم که فرهنگ سازی انجام شود .

او بیان داشت:یکی از ارکان مهم خانواده مادرها هستند که تربیت نسل آینده در دستان آنها است و اگر این گروه از جامعه با پدافند غیر عامل آشنا شوند و الزامات آن چیست، یک مطالبه مردمی محسوب می شود که به دنبال آن مسئولین باید پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

منبع: پانا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر