۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۴۶۴۰
با حضور دکتر موحدی نیا مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور
همایش رابطین پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی، نهادهای نظامی و امنیتی و فرمانداری ها و شهرداریهای سراسر استان با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استانداری، دکتر موحدی نیا مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور و تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری برگزار گردید.
روابط عمومی گلستان

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همایش رابطین پدافند غیرعامل دستگاههای اجرایی، نهادهای نظامی و امنیتی و فرمانداری ها و شهرداریهای سراسر استان گلستان با حضور عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان ، دکتر موحدی نیا مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور و تجری مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گلستان برگزار گردید.

در این جلسه چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان با تأکید بر لزوم آموزش و فرهنگ سازی در حوزه پدافند غیرعامل گفت: تقویت موضوع پدافند غیرعامل در میان اقشاری نظیر دانش‌آموزان و دانشجویان و کارکنان ادارات می‌تواند آثار مثبت بسیاری را در بلند مدت به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه تهیه یک سند راهبردی و کاربردی را از ضروریات حوزه پدافند غیرعامل استان عنوان کرد و گفت: این سند در دست تهیه است و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: با تهیه و تدوین این سند می توان بسیاری از تهدیدها را در سطح استان شناسایی و به صورت همه جانبه آنرا مورد مطالعه قرار داد.
 چراغعلی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در ذات طرح‌ها و پروژه‌های ملی و صیانت و کمک به مردم در راستای مصون سازی کشور در برابر انواع تهدیدات دشمن است و از اولویت های پدافند غیرعامل است. 

وی وظیفه پدافند غیرعامل را ایمن سازی، ایجاد بستر مناسب و نگاه انسانی به طرح‌ها و زیر بنا ها برای جلوگیری از خطرات احتمالی و حفظ جان انسانها برشمرد. 

وی در ادامه بابیان اینکه پدافند غیرعامل مسئله بسیار مهم است و هر روز بر اهمیت آن افزوده می‌شود و در این خصوص مدیران دستگاه اجرایی و رابطین دستگاهها باید به آن توجه ویژه داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان به ضرورت آموزش در حوزه پدافند سایبری به منظور پیشگیری از مخاطرات این حوزه تأکید کرد.

"عبدالرضا چراغعلی" گفت: نهادینه سازی مفاهیم پدافند سایبری در تمامی سطوح آموزشی از مدرسه تا دانشگاه و همچنین برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان دولت می تواند سبب کاهش آسیب پذیری ما در حوزه پدافند سایبری شود.

وی بیان کرد: طی سالیان گذشته کشور و حتی استان گلستان خسارت هایی را در این حوزه متحمل شده اند که همین امر ضرورت توجه به اصول پدافند سایبری را در تمام سطوح دوچندان ساخته است.

در این جلسه "احمد تجری مفرد" مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری با تأکید بر ضرورت انجام ملاحظات پدافندی در دستگاههای اجرایی و شهرستان ها؛ بر رصد و پایش تهدیدات نوین دشمنان در حوزه های زیستی، سایبری، اقتصادی و فرهنگی و نیز پیگیری و اجرای راهکارهای مقابله با آن تأکید نمود.

در این جلسه دکتر موحدی نیا مشاور عالی سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن اشاره به سیاست های کلی نظام و اسناد بالا دستی در بخش پدافند غیرعامل، به تشریح ساختار سازمانی پدافند غیرعامل، اهمیت و ماموریت های پدافندی، ارائه مبانی و اصول دفاع غیرعامل، ویژگی های جنگ هیبریدی، نمونه هایی از تهدیدات سایبری، دفاع لایه ای و دفاع در عمق، استراتژی 5 حلقه واردن و کارکردهای کلی پدافند غیرعامل پرداخت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر