۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۵۴۴۸۶
با شرکت دانش آموزان
مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با شعار « مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» در مدارس استان کردستان اجرا شد.

در مراسمی نمادین که در دبیرستان امام محمد غزالی ناحیه دو سنندج برگزار شد رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با تبریک آغاز ماه ربیع الاول و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و پدافند غیرعامل، گفت: پدافند غیر عامل مقوله با اهمیت و مهمی است که باید همه مردم و بویژه دانش آموزان نسبت به اهمیت آن آگاهی داشته باشند.

قربانی با بیان اینکه دانش آموزان مهد فرهنگ و آگاهی بخشی به خانواده ها هستند؛ اظهار داشت: دانش آموزان می توانند در تنویر و آگاهی بخشی در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل نقش موثر و مفیدی را ایفا کنند.

در ابتدای این برنامه کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج نیز با بیان اینکه شعار امسال هفته پدافند غیرعامل « مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» است، فراموش نشدن کارهای ارزشمند و ارائه گزارش کار در طول این ایام را دلیل نامگذاری این هفته به نام پدافند غیرعامل عنوان کرد.

کنعانی با بیان اینکه جنگ از عناصر پایه در طول تاریخ بشریت بوده و در طول 5 هزار سال پیش، 14 هزار جنگ رخ داده که 4 میلیارد نفر جان خود را از دست داده اند؛ گفت: ایران نیز همواره درگیر جنگ های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و الکترونیکی بوده است.

وی افزود: خوشبختانه امروز کشور ایران در اوج اقتدار نظامی بوده و هیچ قدرتی نمی تواند کشور ما را تهدید کند اما در بعد غیر نظامی و پدافند غیرعامل باید با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم میزان آسیب ها را به حداقل رساند.

کنعانی پدافند غیرعامل را یک مهارت اجتماعی دانست و تاکید کرد: همه باید این مهارت را کسب کرده و در این میان نقش آموزش و پرورش در فرهنگ سازی و اطلاع رسانی پدافند غیرعامل بسیار ارزشمند است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو سنندج با بیان اینکه فرهنگ عمومی در هر کشوری توسط نظام تعلیم و تربیت آن کشور شکل می گیرد؛ خاطرنشان کرد: دانش آموزان سفیران خوبی برای ترویج مسائل تربیتی هستند و می توانند مقوله پدافند غیرعامل را در میان خانواده ها به خوبی اشاعه دهند.

قرائت مقاله توسط یکی از دانش آموزان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل و بازدید از نمایشگاه پوستر هفته پدافند غیرعامل از دیگر برنامه های این مراسم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر