۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۴۴۴۹
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
ایرج کارخایی در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به برنامه‌های این هفته، تأکید کرد: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل بر چهار محور استوار است که آموزش، رزمایش، همایش و فرهنگ‌سازی در زمره این بخش‌ها هستند.

به گزارش پایداری ملی، ایرج کارخایی  در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل به میزبانی استانداری سمنان با اشاره به برنامه‌های این هفته، تأکید کرد: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل بر چهار محور استوار است که آموزش، رزمایش، همایش و فرهنگ‌سازی در زمره این بخش‌ها هستند، گفت: برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در سه سطح شامل استان، شهرستان و دستگاهی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی، به اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: با توجه به اعلام برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها، بیش از ۳۵۰ عنوان ویژه‌برنامه تاکنون برای هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان اجرا خواهد شد.

نقش اصحاب رسانه در ترویج گفتمان پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه گفت: هفته پدافند غیرعامل فرصتی برای ترویج گفتمان پدافند غیرعامل و نهادینه کردن این امر در بین مسئولان، کارکنان و آحاد مردم با اجرای برنامه‌های ویژه است در این عرصه یکی از راه‌ها و ابزارها را کمک خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌دانیم چراکه در امر اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ پدافند غیرعامل مؤثر هستند.

کارخایی بابیان اینکه پدافند غیرعامل یک راهبرد اصولی و امنیتی در کشور است، ابراز کرد: پدافند غیرعامل دفاع غیرنظامی در سطح کشور محسوب می‌شود که اطلاع و آگاهی مردم در آن اهمیت دارد.

وی بابیان اینکه پدافند غیرعامل سبب می‌شود تا ما بتوانیم زیرساخت‌هایمان را در برابر تهدیدات مصون نگه‌داریم، بیان داشت: باید کاری کرد که زمینه مشارکت مردم در برنامه‌های پدافند غیرعامل گسترش و توسعه یابد و قطعاً هر امری بدون همکاری و دست یاری مردم به سرانجام نخواهد رسید لذا پدافند غیرعامل نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تشکیل کارگروه‌های ۱۲ گانه پدافند غیرعامل

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در ادامه ابراز داشت: آغاز برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل، هم‌زمان با چهارشنبه هشتم آبان ماه، با سالروز پدافند غیرعامل در هنرستان فامیلی سمنان با حضور استاندار و مسئولان و سردار مهدی پور معاون امور سلامت سازمان پدافند غیرعامل کشور خواهد بودT همچنین مانور سایبری، صبحگاه مشترک و نمایشگاه جانبی از تجهیزات شهرداری و آتش‌نشانی سمنان در زمره برنامه‌های این روز است. 

کارخایی بابیان اینکه هم‌زمان با مرکز استان، در روز هشتم آبان ماه مراسم محوری روز پدافند غیرعامل در شهرستان‌ها نیز با حضور فرمانداران انجام می‌شود، گفت: تشکیل شورای پدافند غیرعامل و تشکیل کارگروه‌های ۱۲ گانه پدافند غیرعامل، تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در دستگاه‌های اجرایی، بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های پدافند غیرعامل، دیدار با علما و ائمه جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان و... از دیگر اقدامات هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است. 

وی بابیان اینکه همایش رابطان پدافند غیرعامل در سطح شهرستان‌های استان سمنان هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل برگزار می‌شود، تأکید کرد: سخنرانی فرمانداران در نماز جمعه، برگزاری مانورهای مختلف درزمینهٔ سایبری، شیمیایی، کاربردی، بیوتروریسم و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، بازدید از مراکز ثقل در حوزه پدافند غیرعامل و اجرای برنامه‌های ورزشی، هنری و پیاده‌روی همگانی و ... از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل در استان سمنان است.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان از برگزاری نمایشگاه‌های عکس و پوستر در سطح شهرستان‌های استان هم‌زمان با هفته پدافند غیرعامل خبر داد و تأکید کرد: رزمایش تخلیه اضطراری و شرایط خطر که سال گذشته در شهر سمنان برگزار شد، امسال در شاهرود برگزار می‌شود همچنین شاهد برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در سطح شرکت گاز استان با حضور و مشارکت هشت استان و مانور قطع فیبر نوری در چند شهر استان سمنان خواهیم بود.

کارخایی از برگزاری مانور حریق فرضی در حوزه سایبری و رزمایش مشترک با شرکت‌های آبفای گلستان، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز خبر داد و بیان کرد: برگزاری مانور مشترک شرکت نفت و خطوط لوله و مخابرات شمال شرق، برگزاری مانور قطع برق به‌منظور آمادگی مولدهای برق اضطراری توسط شرکت برق سمنان، مانور اطفای حریق جنگل توسط منابع طبیعی، مانور خرابی آسانسور در چند ساختمان بزرگ استان سمنان، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع پدافند غیرعامل برای گروه‌های مختلف مانند هنرمندان و حمایت از آثار نویسندگان و شعرای استان با موضوع پدافند غیرعامل از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی افزود: نمایشگاه کاریکاتور با موضوع پدافند غیرعامل و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای سازمان‌های مردم‌نهاد استان سمنان از دیگر برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل عامل در شهرستان‌ها هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر