۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۵۴۴۰۵
جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان آشتیان با محوریت نکوداشت هفته پدافند غیر عامل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه کارگروه پدافند غیرعامل شهرستان آشتیان با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی، جهان میرزایی فرماندار شهرستان آشتیان و دیگر اعضاء کارگروه در روز دوشنبه مورخ 98/7/29 در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد. این جلسه با محوریت هفته نکوداشت پدافند غیر عامل تشکیل شد و فراهانی به تشریح برنامه های این هفته پرداخت.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مرکزی با اشاره به قرارگاه های پدافند غیرعامل و تعریف کلی این مقوله و تفاوتهای آن با مدیریت بحران گفت: تاب آوری و افزایش آستانه تحمل جامعه در مواقع بروز بحران موضوعی بسیار مهم است. امروزه در حوزه پدافندی با تغییر شکل و انواع تهدیدات و تکنولوژی و فناوری های پیچیده و نوین مواجه هستیم و لازم است با روزآوری و افزایش توانایی به روش های مدیریت نوین و  تاب‌آوری مجهز گردیم. 

فراهانی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ایجاد نارضایتی و شکاف در مردم و مهندسی افکار عمومی است گفت: شفافیت و اطلاع رسانی به موقع به مردم در حوزه پدافند روانی بسیار مهم است و ما نیازمند فرهنگ سازی،تبیین و فهم مشترک در حوزه پدافند هستیم و این هفته فرصت مناسبی برای این اقدامات است. بایستی عمل به پدافند غیرعامل را در کارکردهای تخصصی کشور نهادینه کنیم. در روستاها نیز الگوی تاب‌آوری قدیم مسکن روستایی،پیش بینی محل پخت نان، ذخیره سوخت و ... که از قدیم در بافت مسکونی روستاها وجود داشته است بایستی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پیش بینی شود. 

مدیرکل پدافند غیرعامل با توجه به برگزاری پرشکوه راهپیمایی اربعین این مراسم را اوج تبلور پدافند فرهنگی عنوان کرد و گفت: برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی ازین دست نشانگر اقتدار و همبستگی و اتحاد مردم کشور ما در مقابله با تهدیدات است. 

وی بر تشکیل ستاد نکوداشت هفته پدافند غیرعامل و فرهنگ سازی این موضوع در سطح شهر و روستا تاکید و گفت لازم است شهردار محترم و همه دهیاران به عمومی سازی این مقوله در شهرستان همت گماشته و دستگاه‌های خدمات‌رسان در زمینه حفاظت از تاسیسات زیربنایی برنامه داشته و اقدام کنند. 

همچنین فرماندار آشتیان گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در شهرستان شامل اجرای طرح ملی امنیت غذایی، واکسیناسیون همه دام‌های سنگین، اقدامات پیشگیرانه در حوزه بیماری‌های واگیردار دام و طیور، اجرای مانورهای دور میزی، بازدید و بررسی وضعیت ژنراتورهای برق اضطراری دستگاه‌های اجرایی، دوگانه سوز شدن اغلب واحدهای نانوایی ارائه شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر