۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۴۳۸۰
معاون امور استان‌های پدافند غیرعامل کشور گفت: برنامه پدافند غیرعامل در برابر تهدید دشمنان بازدارنده است و در صورت مراقبت از تاسیسات روبنایی و زیربنایی نیز شاهد کمترین آسیب‌ها خواهیم بود.
غلامعلی حیدری روز شنبه و در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین اظهار داشت: تهاجم جدید دشمن طی یک سال گذشته بر علیه ملت ایران آغاز شده تا جایی که مقام معظم رهبری از آن به جنگ اراده‌ها در جهت تضعیف مردم یاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز در پنج عرصه سیاسی، اقتصادی، امنیتی، نظامی و سایبری و به منظور ایجاد شکاف بین مردم به راه انداخته، افزود: در حوزه اقتصادی مهمترین روش، تحریم‌ها بود که در دستور کار خود قرار داده و از دلار نیز به عنوان یک سلاح جنگی برای فشار بر اراده قوی مردم ایران استفاده شد تا جایی که در خزانه‌داری آمریکا به عنوان یک بخش اقتصادی سه قرارگاه عملیاتی و تاکتیکی جهت رصد بازرگانان و تجار ایرانی در جلوگیری از واردات کالا به کشور به راه انداختند.

وی با بیان اینکه امروز با تلاش و مقاومت دولت، مردم و مسئولان کشور به ثبات اقتصادی نسبی رسیده، افزود: با توجه به اینکه تحریم‌ها برای ما نعمت‌هایی نیز به همراه داشته، در شرایط کنونی باید علاوه بر مقاومت توجه ویژه‌ای به تولیدات داخلی داشته باشیم.

حیدری با اشاره به عرصه امنیتی، گفت: همزمان با فشارهای خارجی، دشمن با برنامه‌ریزی و بسیج گروه‌های ضد انقلاب و تروریستی در بخش سایبری و مجازی آنان را تجهیز کرده اما نیروهای ما به لحاظ آمادگی دفاعی خود توانستند تمام توطئه‌های آنان را در نطفه خفه کرده و طی روزهای گذشته نیز با یک عملیات حساب شده توانستیم سرشبکه یکی از شبکه‌های معاند را دستگیر کرده که همین کار آنان را شوکه کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه نظامی امروز جمهوری اسلامی به آن اندازه از توانایی‌های دفاعی رسیده که قادر است آسمان کشور را از نفوذ پیشرفته‌ترین پرنده‌ها از جمله پهبادهای فوق مدرن حفاظت کرده و همین مسایل باعث شده تا شبح جنگ از ایران فراری باشد.

این مسئول پدافند غیرعامل یادآور شد: در عرصه سیاسی نیز دشمن همه کارها را انجام داد تا به خواسته‌های نامشروع خود برسد و یک طرفه ما را نابود کند اما جمهوری اسلامی ایران در یک تصمیم هوشمندانه به طرف‌های دیگر برجام اعلام کرد که اگر آنان به تعهدات خود پایبند نباشند گام به گام از تعهدات خود می‌کاهیم.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی حاصل برکت خون شهداست، افزود: ایران هیچگاه خواهان جنگ نبوده و نیست اما باید ایستاد چرا که هزینه مقاومت کمتر از سازش است.

حیدری، تکریم ارباب رجوع، برقراری برق اضطراری، خود اتکایی استان‌ها، آموزش و رزمایش، شناسایی آسیب‌ها، تخصیص بخشی از اعتبارات دستگاه‌های اجرایی به پدافند غیرعامل، اجرای طرح جامع پدافندی، شناسایی تهدیدات از جمله مواردی هستند که در حوزه پدافندی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر