۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۵۴۲۲۱
بررسی‌های موسسه تحقیقاتی «دیتا 61» نشان می‌دهد بیش از 60 درصد از هرزنامه های جهان در کشورهای آمریکا، روسیه و اوکراین تولید شده و در دیگر نقاط دنیا انتشار می یابد.
زددی نت نوشت، تحقیقاتی که در مورد روند تولید و انتشار هرزنامه های اینترنتی در دنیا انجام شده حاکی است سه کشور آمریکا، روسیه و اوکراین در دنیا مسؤول اصلی تولید هرزنامه هستند.

این بررسی طی سال های 2007 تا 2017 صورت گرفته و در جریان انجام آن گزارش های مربوط به 51.6 میلیون فعالیت آنلاین مشکوک و نامناسب و بیش از 662 هزار نشانی آی پی مرتبط در سراسر دنیا مورد بررسی قرار گرفته اند.

برای افزایش دقت این پژوهش از فناوری هوش مصنوعی و خودآموزی رایانه ای استفاده شده است، بر همین اساس هرزنامه های ارسالی از طریق شبکه های تبهکاری پیچیده ای ارسال می‌شوند که مقابله با آنها نیازمند صرف وقت و هزینه فراوان است.

در بخش دیگری از این پژوهش به کلاهبرداری فیشینگ نیز پرداخته شده و تصریح شده این پدیده که در قالب ارسال ایمیل های فریبنده با هدف ترغیب کاربر به افشای اطلاعات حساس شخصی و مالی صورت می گیرد، از سال 2009 اوج گرفته و رشد آن در سال 2017 نسبت به سال 2016 حدود سی درصد بوده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر