۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۵۴۱۳۰
جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان کرمان به ریاست علی سلاجقه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و حضور سایر اعضاء پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید تشکیل گردید.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان کرمان  به ریاست علی سلاجقه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار و مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری و حضور سایر اعضاء پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید تشکیل گردید.
سپس پیمان سلاجقه مدیر کل پدافند غیر عامل استان نیز در سخنانی با اشاره به هفته پدافند غیرعامل در آبان ماه، آن را فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص برگزاری همایش، کارگاه های آموزشی و... در راستای فرهنگ سازی در این خصوص دانست و گفت: فرهنگ سازی از اهم اهداف در هفته پدافند غیرعامل است یعنی آشنایی آحاد مردم با پدافند غیرعامل تا خودشان آگاهی لازم را داشته باشد همکاری کنند رعایت کنند، تلاش کنند تا آسیب کمتری ناشی از تهدید متوجه شان شود.
وی افزود: در پدافند غیرعامل بایستی دارایی ها و تهدیدات مرتبط با آنها اعم از فیزیکی سایبری و... جهت انجام اقدامات اجرایی در تمامی حوزه های اقتصادی، کشاورزی، آب، برق، محیط زیست و... شناسایی شود تا تهدید روی آنها اثری نگذارد، کلیه این اقدامات در راستای مصون سازی صورت میگیرد.
مدیر کل پدافند غیر عامل استان با تشریح برخی از خطرات ناشی از بیوتروریسم در مباحث آب،برق،گاز،کشاورزی،محیط زیست و موارد مرتبط با سلامت مردم و جامعه تصریح کرد:خطر و آسیب های بیوتروریسم به مراتب بیشتر و هولناک تراز حملات نظامی است، لذا بایستی از تمامی ظرفیت های موجود اعم از برگزاری همایش و رزمایش کلاس های آموزشی، تبلیغات محیطی از چاپ و توزیع بروشور تا نصب بنر،شبکه های اجتماعی و... جهت آگاهی بخشی مردم استفاده کرد.
وی ادامه داد: امروز تقریبا تمامی مردم به نوع از شبکه های اجتماعی استفاده میکنند، فضای مجازی از بزرگترین ظرفیت های اطلاع رسانی با هزینه بسیار پائین و پوشش گسترده ای است که می توانیم در کار آگاهی بخشی فرهنگ سازی از آن استفاده کنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر