۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۵۳۸۳
مدیر یک شرکت تامین‌کننده امنیت اطلاعات پایگاه داده:
پیمان زینعلی در رابطه با بحث امنیت اطلاعات در فضای مجازی گفت: در بحث ایجاد مراکز داده بحث مکان‌یابی و پدافند غیرعامل موضوعاتی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند.

پیمان زینعلی مدیر یک شرکت تامین‌کننده امنیت اطلاعات پایگاه داده ، در رابطه با بحث امنیت اطلاعات در فضای مجازی گفت: در بحث ایجاد مراکز داده بحث مکان‌یابی و پدافند غیرعامل موضوعاتی هستند که از اهمیت بالایی برخوردارند. در گذشته چون اطلاعات هنوز به صورت مجازی تبدیل نشده بود، مکان پایگاه داده یا همان Data Center چندان اهمیت نداشت، اما امروزه این مراکز باید در مکان‌هایی ایجاد شوند که حوادث غیرمترقبه و حملات سایبری، این مراکز را کمتر تهدید کند.

وی در رابطه با محل مناسب این مکان‌ها افزود: باید این مراکز را در محل‌هایی ساخت که کمترین ریسک را داشته باشند، برای مثال اطراف اصفهان و یزد کمترین مشکلات مربوطه را دارند. فضایی که باید برای این سرویس‌ها ایجاد شود، به دلایل امنیتی زیرزمین طراحی می‌شود، چرا که در عمق‌های پایین بمب‌های الکترومغناطیسی آسیب کمتری برای محل نگهداری داده‌ها وارد می‌کنند.

این کارشناس مسائل امنیتی گفت: در داخل زمین از این سرورها به کمک دستگاه‌های خنک‌کننده که از نوع مخصوصی هستند، استفاده می‌شود تا به اطلاعات آسیبی نرسد.

به گفته او بحث امنیت در پایگاه‌های داده اهمیت بسیار بالایی دارد، به‌طوری که در دنیا برای این موضوع استانداردی به نام Tear در نظر گرفته شده است. حال به هر اندازه این امنیت بالاتر رود، نمره Tear نیز افزایش پیدا خواهد کرد. امکانات و پشتیبانی هم تاثیر زیادی برروی این موضوع دارد.

وی در پایان افزود: کسی در مسائل امنیت اطلاعات موفق است که با کمترین هزینه بتواند بیشترین عملکرد و بازده را ارائه دهد. در حقیقت برای ایجاد امنیت از تمام حوزه‌های مهندسی و نظامی استفاده می‌شود تا یک دیتاسنتر امن به وجود آید.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر