۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۳۷۷۷
انصار الله:
عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن با تأکید بر همکاری نیروهای داخل عربستان برای حمله به شرکت نفتی آرامکو، اعلام کرد که این حملات در روزهای آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش پایداری ملی، «حزام الاسد» عضو دفتر سیاسی جنبش «انصار الله» یمن درباره جزئیات حملات پهپادی نیروهای یمنی به پالایشگاه «آرامکو» عربستان سعودی توضیحاتی ارائه کرد.

الاسد به شبکه خبری «العهد» گفت که بمباران آرامکو، در جریان یک عملیات اطلاعاتی صورت گرفت که در چارچوب حق مشروع یمن در پاسخ به حملات سعودی است.

وی اظهار داشت که «همکاری شرفتمندان آزاده داخل سعودی، نقش مهمی در موفقیت این عملیات هوایی در عربستان داشت».

این مسئول یمنی خاطر نشان کرد که بانک اهداف یمنی در داخل عربستان سعودی روز به روز گسترش می‌یابد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله در پایان تهدید کرد که این حملات در روزهای آتی ادامه پیدا خواهد کرد.

منابع خبری بامداد امروز شنبه اعلام کردند که تأسیسات نفتی آرامکو در شهر «بقیق» واقع در شرق عربستان سعودی هدف حمله پهپادی قرار گرفت.

ساعاتی پس از انتشار این اخبار، وزارت کشور عربستان تأیید کرد که آتش‌سوزی که اموز در تأسیسات نفتی آرامکو رخ داده، ناشی از عملیات پهپادی بوده است. 

«منصور الترکی» سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که این حملات در ساعت چهار صبح به وقت محلی، تیم‌های امنیت صنعتی شرکت آرامکو برای خاموش کردن دو آتش‌سوزی در دو کارخانه شرکت در استان بقیق»و هجره خریص وارد عمل شدند.

الترکی تأکید کرد که این دو آتش‌سوزی در نتیجه هدف قرار دادن این شرکت با پهپاد بوده که جلوی آتش و افزایش گستره آن گرفته شده و تیم‌های تحقیقاتی مربوطه وارد عمل شده‌اند.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره این عملیاتها گفت که دقیق بوده و عملیات «توازن بازدارنده شماره دو» نام‌گذاری شده است(جزئیات بیشتر).

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر