۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۷۶۲
نتایج یک بررسی نشان می دهد هکرها به سرقت اطلاعات و سوابق پزشکی افراد علاقه زیادی دارند و این داده ها به اندازه کارت های اعتباری برای آنها ارزش داد.

به گزارش پایداری ملی، امروزه بخش زیادی از سوابق پزشکی و اطلاعات مربوط به بهداشت و درمان افراد بر روی پایگاه های داده اینترنتی نگهداری می شود و هکرها این اطلاعات را به اندازه داده های کارت های اعتباری ارزشمند دانسته و برای سرقت آنها تلاش می کنند.

تحقیقاتی که شرکت روسی کاسپراسکای در این زمینه انجام داده، نشان می دهد گروه های هکری در بخش تاریک وب به طور گسترده برای دسترسی به سوابق پزشکی افراد تلاش می کنند و برخی افراد نیز که دانش فنی لازم برای این کار را ندارند اشخاص دیگری را بدین منظور اجیر کرده و داده های مذکور را سرقت می کنند.

کاسپراسکای هشدار داده که اطلاعات اندک کارکنان بیمارستان ها و مراکز پزشکی در مورد امنیت سایبری و نقص های فنی و نرم افزاری در زیرساخت های آنها می تواند به گروه های هکری برای سرقت داده های مذکور کمک کند. همچنین برای سرقت چنین داده هایی حملاتی هدفمند علیه کشورهای مختلف، شرکت های تجاری و حتی افراد انجام می شود.

این داده ها برای رشوه خواهی، باج گیری، سواستفاده های شخصی و حرفه ای، ضربه زدن به حیثیت و اعتبار افراد و غیره قابل استفاده اند و حتی از آنها می توان برای طراحی حملات هکری دیگری نیز استفاده کرد.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر