۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۴۲۹
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از فردا بر سرعت و شدت وزش بادهای 120 روزه در شمال استان افزوده می شود به طوریکه انتظار می‌رود شرایط کیفی هوای این منطقه به شدت کاهش یابد.

به گزارش پایداری ملی، علی ملاشاهی در زاهدان اظهار کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های عددی از جمعه 8 شهریورماه تا آخر هفته آینده با افزایش گرادیان فشاری در شرق ایران انتظار می رود بر سرعت وزش بادهای 120 روزه در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات صبح افزوده شود.

وی با بیان اینکه اثرات این بادها علاوه بر منطقه سیستان، نواحی مرکزی و مرزهای غربی استان را نیز در برخواهد گرفت ادامه داد: پیش بینی می شود این افزایش سرعت منجر بروز گرد و خاک و توفان در برخی نقاط شمالی و افت کیفیت هوا در در این منطقه و بخش هایی دیگری از استان شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به وجود ذرات معلق و کاهش سطح کیفی هوا توصیه می شود کلیه افراد به ویژه کودکان و بیماران قلبی، تنفسی از تردد در فضای باز خودداری کنند.

ملاشاهی همچنین نسبت به لزوم احتیاط و رعایت مقررات رانندگی در این بازه زمانی هشدار داد و گفت: رانندگان با دقت بیشتر و رعایت کامل مقررات اقدام به تردد در مسیرهای مواصلاتی کنند.

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر