۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۳۲۹۹
ائتلاف «سائرون»:
یک عضو ائتلاف «سائرون» با اشاره به حرام بودن حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق از نظر منطقی، شرعی و قانونی، تأکید کرد که مرجعیت دینی و رهبران ملی عراق هم اصرار دارند که این حضور، حرام است.

به گزارش پایداری ملی، این روزها حضور نظامیان تروریست آمریکایی در عراق، با موجی از محکومیت و انتقاد از جانب مردم، مسئولان و مرجعیت دینی عراق مواجه شده است.

«رعد حسین» عضو ائتلاف «سائرون» اعلام کرد که مرجعیت دینی و رهبران ملی عراق، اصرار دارند که حضور نظامیان آمریکا در عراق، حرام است.

حسین به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «منطق، شرع و قانون، حضور نیروهای آمریکایی را حرام می‌داند؛ زیرا اشغالگر محسوب می‌شوند و حضور آنان در کشور، هیچ مجوز قانونی ندارد».

وی با اشاره به اصرار مراجع دینی و رهبران ملی عراق بر حرمت حضور آمریکایی‌ها در این کشور، تصریح کرد، ائتلاف سائرون نیز مخالف حضور نظامی آمریکایی‌ها در عراق است.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد که «علما و مراجع [عراق] بر سر حرام بودن حضور نیروهای آمریکایی اتفاق نظر دارند؛ زیرا آنان، ناقض حاکمیت کشور هستند».

این در حالی است که آیت‌الله سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعه، با صدور فتوایی، تنها گزینه پیش روی ملت عراق را «مقاومت» دانست و اعلام کرد که ادامه حضور نیروهای آمریکایی در عراق تحت هر عنوانی حرام است.

آیت الله حائری با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها خود تروریسم و پناه دهنده تروریست‌ها هستند، تصریح کرد: «به صراحت و از باب مسئولیت شرعی می‌گویم که ادامه حضور هر نیروی نظامی آمریکایی و مانند آنها تحت هر عنوانی از جمله آموزش و مشاوره نظامی یا به بهانه مبارزه با تروریسم حرام است.

این اعتراضات در وضعیتی مطرح شده است که مواضع نیروهای الحشد الشعبی عراق طی یک ماه گذشته چهار مرتبه منفجر و طعمه حریق شد. منابع عراقی نیز اعتقاد دارند که آمریکا و رژیم صهیونیستی در پشت پرده این حملات قرار دارند.

در همین ارتباط، کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق جمعه یکم شهریور ماه جاری، ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا را تهدید و تأکید کرد که اگر بار دیگر به مواضع الحشد الشعبی عراق حمله شود، «پارلمان، دولت را مجبور خواهد کرد که توافق با ائتلاف بین‌المللی را لغو کند».

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر