۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۳۲۹۷
مشاور رسانه‌ای سفارت دولت مستعفی یمن که در عربستان مستقر است، می‌گوید برخی اعضای این دولت معتقدند که مقامات سعودی در کودتای عدن دست دارند.

به گزارش پایداری ملی، «انیس منصور» مشاور رسانه‌ای سفارت یمن در ریاض، می‌گوید برخی از افراد در دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی، بر این باورند که سعودی‌ها در کودتای عدن دست داشته‌اند.

او شامگاه شنبه (دوم شهریور) در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که «بخشی از دولت قانونی [هادی] معتقدند که خود عربستان سعودی بخشی از توطئه [عدن] است و این کشور، هزینه سکوت خود در برابر این توطئه را خواهد داد».

این مقام یمنی با این حال گفت که در مقابل، برخی نیز همچنان در دولت منصور هادی به عربستان سعودی و امکان حمایت از آن در برابر شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب که مورد حمایت امارات است، امید دارند.

نیروهای «الحزام الامنی» وابسته به این شورا نوزدهم مرداد شهر عدن را بعد از چهار روز درگیری با نیروهای دولت منصور هادی به اشغال خود درآورده و این نیروها و دولت مذکور را از این شهر فراری دادند.

به رغم مخالفت دولت منصور هادی و درخواست عربستان سعودی از شورای انتقالی برای گفت‌وگو، نیروهای این شورا به عملیات نظامی خود در شرق استان عدن ادامه داده و استان «ابین» را به کنترل خود درآورند و این درگیری‌ها به استان «شبوه» در شرق ابین رسید.

این درگیری‌ها بعد از سه روز، همچنان ادامه دارد و دولت منصور هادی توانسته است تعدادی از مقرها و پایگاه‌های نظامی متعلق به «النخبه الشبوانیه» را که تحت امر شورای انتقالی جنوب است، در شهر عتق، مرکز استان شبوه به کنترل خود درآورند.

دولت منصور هادی بعد از آنکه عدن، پایتخت موقت خود را از دست داد، شورای انتقالی جنوب را به  انجامکودتا علیه خود متهم کرده است .

منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر