۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۳۲۴۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با حضور در مناطق سیل زده استان لرستان ضمن بررسی اقدامات انجام شده در زمان بحران سیل لرستان از وضعیت زیرساخت های ارتباطی مناطق سیل زده بازدید کرد.
به گزارش پایداری ملی، بهروز رزمی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل به همراه کارشناسان کمیته بحران اداره کل ICT استان اردبیل با حضور در دفتر شهاب حیدری مدیرکل ICT استان لرستان با وی دیدار و گفت و گو کرد.

رزمی هدف از حضور در مناطق سیل زده استان لرستان را بررسی وضعیت ارتباطی منطقه و آشنایی با اقدامات انجام شده در زمان سیل لرستان و آشنایی با تجهیزات جایگزین در مواقع بحران اعلام کرد و گفت: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و برنامه ریزی هایی که جهت آسیب شناسی، به روز رسانی توان نیروهای امدادی، استفاده از تجهیزات فنی و جایگزین و بررسی نقاط قوت و ضعف در سطح استان انجام داده است آماده رویارویی با هرگونه مشکل احتمالی در زمان بحران است.

وی حضور آذری جهرمی و نظارت مستقیم وی بر عملیات پایداری شبکه های ارتباطی شهرهای سیل زده لرستان را اقدام شایسته خواند و تصریح کرد: پایداری شبکه های ارتباطی در زمان بحران، اصلی ترین موضوع در کنترل بحران های ناشی از بلایایی همچون سیل است و با تدابیر به موقع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شناسایی و رصد نقاط آسیب دیده مناطق مختلف استان لرستان در نخستین روزهای سیل و استفاده از تجهیزات جایگزین، وضعیت ارتباطی در کمترین زمان بصورت عادی در آمد.

رزمی در بخش دیگری از سخنان خود آمادگی برای رویارویی با مواقع بحرانی را هدف اصلی پدافند غیرعامل اعلام کرد و افزود: آشنایی با پدافند غیرعامل در کاهش آسیب پذیری، ارتقا پایداری و تسهیل مدیریت بحران کاملا ضروری بوده و باید فراگیر شود.

شهاب حیدری در بیان عمق بحران سیل لرستان و اقدامات لازم جهت پیشگیری از وقوع مشکلات احتمالی سیل گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بررسی عمق بحران در سریعترین زمان، عملیاتی همچون وارد مدار نمودن سایت های ارتباطی روستایی، استفاده از بالن های ارتباطی هوایی، رفع خرابی فیبرنوری و استفاده از فیبر نوری جایگزین، برقراری شبکه وایرلس برای بانک ها و مراکز حساس و فروشگاه ها و احیاء سایت های آسیب دیده تلفن همراه را انجام داد.

در ادامه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با همراهی رییس ستاد معین بازسازی اردبیل در استان لرستان با حضور در مناطق سیل زده بخش معمولان، روند اجرایی عملیات بازسازی در این منطقه را بازدید کرد و آمادگی خود را جهت رفع مشکلات ارتباطی بخش معمولان اعلام کرد.

منبع: روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر