۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۵۳۱۶۰
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان غربی از تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل پدافند استان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی، قدرت حبیب زاده در جلسه بررسی مشکلات طرح جامع پدافند غیرعامل استان که امروز در استانداری برگزار شد گفت: طرح جامع پدافند غیرعامل استان با هدف احصا کلیه سرمایه ها، دارایی ها و زیرساختهای استان و در جهت صیانت از این سرمایه ها و زیرساختها، شناسایی تهدیدها و آسیب های  احتمالی تهیه و تدوین می شود.

وی افزود: این طرح مزایای زیادی برای میران و مسئولان و برنامه ریزان دارد و در صورت تهیه و تدوین می تواند به عنوان نقشه راه برای توسعه استان به کار رود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری  با بیان اینکه این طرح در 31 استان کشور تهیه و تدوین می شود اظهار داشت: مجری این طرح در آذربایجان غربی دانشگاه ارومیه است و تدوین آن از 35 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.


مدیر امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این جلسه با بیان اینکه طرح جامعه پدافند غیرعامل طرح مطالعات پژوهشی است که در برخی استانها به اتمام رسیده و بقیه استانها نیز تا پایان سال جاری موظف به تهیه و تدوین طرح جامع پدافند غیرعامل استان خود هستند.

 
عزیزالله خسروجردی از نمایندگان دستگاه های اجرایی خواست نهایت همکاری و همراهی را برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل با مجری آن انجام دهند.

وی با بیان اینکه برخی سخت گیری های بی مورد مانع از تسریع و شتاب بخشی اجرای این طرح مهم حفاظتی و پدافندی می شود ، افزود: سازمان پدافند غیرعامل تدابیر لازم در زمینه اخذ مجوزها را به عنوان اسناد بالادستی اندیشیده است و نیازی به سخت گیری ها و مانع تراشی های بی مورد نیست.

خسروجردی گفت: پس از اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل کشور طرح های توسعه ای آن در سطح استان ها نیز آغاز خواهد شد که مهمترین هدف از این طرح ها حراست و صیانت از زیرساخت ها و دارایی های حساس، مهم و حیاتی در حوزه های مختلف است.

وی تصریح کرد: البته آنگونه که در محتوا و اهداف طرح جامع پدافند غیرعامل نیز لحاظ شده دستگاه ها نیازی به ارایه همه جزئیات و اطلاعات طبقه بندی شده خود به دستگاه مجری ندارند و تنها اطلاعاتی از وضعیت دارایی های حساس، حیاتی و مهم آن دستگاه به صورت کلی در اختیار دانشگاه ارومیه قرار دهند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر