۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۵۳۰۶
درآمد بازار حسگرهای هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات بدن تا پایان سال جاری میلادی به ۱۲۳ میلیون دلار خواهد رسید که این رقم از درآمد ۴۲ هزار دلاری بازار یادشده در سال ۲۰۱۲ میلادی بسیار بیشتر است.

به نقل از  سلولار – نیوز، بازار جهانی حسگرهایی که می‌توانند حرکات دست را به هنگام لمس نمایشگر تشخیص دهند و به صورت اختصاصی برای گوشی‌های هوشمند، رایانه‌های لوحی و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی همراه مبتنی بر رابط‌های کاربری ساخته می‌شوند به میزان قابل ملاحظه در حال رشد است.

درآمد بازار حسگرهای هوشمند با قابلیت تشخیص حرکات بدن تا پایان سال جاری میلادی به 123 میلیون دلار خواهد رسید که این رقم از درآمد 42 هزار دلاری بازار یاد شده در سال 2012 میلادی بسیار بیشتر است.

این طور که مرکز تحقیقاتی IHS گزارش داده است، ابزار پایه‌ای و اساسی مخصوص حسگرهای هوشمند تشخیص دهنده حرکات بدن دستگاه‌های الکترونیکی بی‌سیم هستند که در کنار آن‌ها دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و سیستم‌های خودکار نیز می‌توانند از این حسگرها پشتیبانی کنند.

اما مرکز IHS می‌گوید که رشد اصلی این بازار مربوط به چند سال آتی خواهد شد و بین سال‌های 2014 و 2015 میلادی شاهد آن خواهیم بود که درآمد این بازار 68 درصد افزایش پیدا کند. همچنین پیش‌بینی شده است که درآمد بازار جهانی حسگرهای تشخیص دهنده حرکات بدن در سال 2017 میلادی به 545 میلیون دلار برسد.

حسگرهای تشخیص دهنده حرکات بدن که هم‌اکنون در بازار عرضه می‌شوند در دو مدل خازنی و مبتنی بر اشعه مادون قرمز به دست کاربران می‌رسند. این حسگرها می‌توانند حرکات دست و بدن را به صورت دوبعدی و سه‌بعدی شناسایی کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر