۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۲۴۹۳
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین :
اسماعیلی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۶۷ هکتار از مزارع زراعی و باغی این استان طعمه حریق شده است .

به گزارش پایداری ملی، «مجید اسماعیلی» در جلسه کارگروه تخصصی پدافند غیر عامل بخش کشاورزی استان بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 367 هکتار از مزارع زراعی و باغی این استان طعمه حریق شده است که براثر این حریق ها بیش از 22 میلیارد و 887 میلیون ریال خسارت به محصولات زراعی و باغی استان وارد شده است .

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ادامه داد: از این میزان خسارت وارده 15 میلیارد و 926 میلیون ریال محصولات زراعی و یک میلیارد 631 میلیون ریال محصولات باغی خسارت دیده اند.

 وی عنوان کرد: همچنین طی این مدت 210 میلیون ریال به محصولات دامی، 4 میلیارد و 620 میلیون ریال علوفه و 500 میلیون ریال به تأسیسات کشاورزی و منابع آبی استان خسارت وارد شده است .

اسماعیلی اعلام کرد: خسارات وارده شده به محصولات زراعی و باغی شامل گندم، جو، انگور و سیب در سطح روستاهای شهرستان های آبیک، آوج، البرز، بوئین زهرا، تاکستان و قزوین است.

 وی افزود: خسارات وارد شده در سطح این شهرستان ها شامل 367 هکتار محصولات زراعی و باغی، یک رأس دام، یک تن علوفه و سه واحد تاسیسات کشاورزی و منابع آبی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: همچنین بر اثر آتش سوزی از ابتدای سال جاری تاکنون، 350 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به میزان 60 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

منبع: شبستان

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر