۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۵
رييس اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي كردستان:
رييس اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي كردستان از احداث سايت‌هاي اسكان اضطراري در اين استان خبر داد.
ياسين خالديان گفت: مكان يابي و برآورد اعتبار لازم، براي احداث اين سايت‌ها در دستور كار ادارات راه و شهرسازي شهرستان‌هاي استان قرار گرفته است.
وي با اشاره به قرارگيري كردستان بر روي ۲۰ گسل فعال و منطقه‌اي با لرزه خيزي و خطرپذيري زياد، اظهاركرد: احتمال وقوع زلزله‌ با شدت بالا در نتيجه وجود اين تعداد گسل در اين استان وجود دارد و بايد آمادگي لازم را براي روياروي با هرگونه حوادثي را داشته باشيم.
خالديان گفت: با توجه به توپوگرافي منطقه كه موجب تشكيل بافت متراكم مناطق مسكوني شده، در مواقع زلزله، امداد رساني و آواربرداري دچار مشكل مي‌ شود، از اين رو تخليه سريع مناطق آسيب‌ديده احتمالي از افراد بازمانده و خانواده‌هاي سردرگم از سانحه و انتقال آن‌ها به مكان ‌هاي امن كه داراي حداقل امكانات رفاهي و بهداشتي باشد از الزامات كاهش تلفات جانبي و تسريع در كمك به آسيب‌ديدگان زير آوار است.
به گفته وي اين موارد لزوم احداث سايت‌هاي اسكان اضطراري در شهرها بويژه شهرهاي بالاي ۵۰ هزار نفر جمعيت را دو چندان مي‌كند.
رييس اداره مديريت بحران و پدافند غيرعامل راه و شهرسازي كردستان در ادامه اظهار اميدواري كرد با توجه ويژه مقامات استاني در تامين و تخصيص به موقع اعتبار،نسبت به احداث اين سايت‌ها، اقدام لازم به عمل آيد تا در موقع بروز زلزله احتمالي شاهد تلفات كمتري باشيم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر