۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۲۳۱۳
فرماندار جوانرود با بیان اینکه پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است، گفت : ضرورت دارد پدافند غیرعامل به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود.
به گزارش پایداری ملی،رستگار یوسفی فرماندار جوانرود در جلسه شورای پدافند غیرعامل که در فرمانداری جوانرود برگزار شد، با اشاره به اهمیت و ضرورت اجرای پدافند غیرعامل در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی گفت : موضوع آگاهی و توانمدسازی اقشار مختلف جامعه در رابطه با موضوع پدافند غیرعامل بسیار حائز اهیمت است و برگزاری رزمایش و مانورهای مختلف می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر باشد.

وی گفت : با اجرای پدافند غیرعامل می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تأسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

فرماندار جوانرود با بیان اینکه پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است، اظهار داشت: در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها و حتی مردم عادی می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.

یوسفی گفت: اقداماتی در راستای پدافند غیرعامل در ادارات و نهادها انجام گرفته است اما این اقدام ها کافی نیست و باید بیش از پیش به اهمیت و ضرورت پدافندغیرعامل توجه ویژه ای داشته باشیم.

وی یادآورشد: پدافند غیرعامل باید به اولویت اصلی همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر