۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۰۵
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس گفت: بیشتر مجلسی‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس با تاسیس وزارت بازرگانی مخالف هستند.

به گزارش به گزارش پایداری ملی،  اسدالله عباسی درباره علت اصرار دولت در تشکیل دوباره وزارت بازرگانی افزود: با توجه به شرایط تورمی و مسائل مختلفی که در بازار در سال های گذشته شاهد بودیم دولت مدعی شده است که در بخش بازرگانی نیاز به تاسیس وزارتخانه واحد داریم و امور بازرگانی در ساختار جدید ادغام شود.
وی ادامه داد : تعدادی از نمایندگان مجلس بر اساس ماده 144 آیین نامه داخلی مجلس در تاریخ 8 اسفند 1397 طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی را امضاء کردند و این طرح اعلام وصول شد.
عباسی افزود: جلسات متعدد در کمیسیون های مختلف در این باره تشکیل شده است و با بررسی های انجام شده به این جمع بندی رسیدند که این موضوع در صحن علنی و در دستور هفتگی مجلس قرار گیرد.

وی اضافه کرد: با توجه به تعدد موضوعات و اولویت هایی که وجود داشته است این موضوع به تعویق افتد تا هفته آینده بحث و بررسی شود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره علت رد متعدد این لایحه گفت: نباید توجه به شرایط اختلال و بحران اقتصادی و چالش های موجود و مغایرت با قانون برنامه ششم توسعه و اسناد بالادستی و با توجه به تجربه کشورهای توسعه یافته ، این لایحه رد می شد.

عباسی با اشاره به اینکه احتمال اینکه این موضوع در دستور کار فردای مجلس قرار گیرد وجود ندارد، گفت: اولویت های دیگری وجود دارد که باید زودتر بررسی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر