۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰
کد خبر: ۵۲۱۱۸
وزیر صنعت تاکید کرد:
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه حدود ۹۰ درصد کالاهای موجود در گمرک جزو کالاهای اساسی است، تاکید کرد که به هیچ عنوان اجازه ورود کالاهای گروه چهار به کشور داده نشده و با واردکنندگان آنها برخورد می‌شود.

به گزارش پایداری ملی، امروز (شنبه) اولین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت)، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از قطعه‌سازان و خودروسازان در نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید، برگزار شد.

در حاشیه این مراسم وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۹۰ درصد کالاهای موجود در گمرک جزو کالاهای اساسی است و اکنون با همکاری گمرک در تلاش هستیم که کالاهای گروه چهار را شناسایی کنیم و به هیچ وجه به آنها اجازه ورود نخواهیم داد.

وی افزود: روند ترخیص کالا روند طبیعی خود را طی می‌کند و با همکاری گمرک و بانک مرکزی سعی می‌کنیم این روند تسریع شود.

رحمانی با بیان اینکه سیاست ما در خصوص کالاهای گروه چهار کاملا مشخص و غیرقابل تغییر است، تصریح کرد که به هیچ عنوان اجازه ورود کالاهای گروه چهار به کشور داد نمی‌شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم برنامه‌ای اتخاذ کنیم که از مبدأ اجازه حرکت این کالاها را به کشور ندهیم و در صورت ورود این کالاها به گمرک، علاوه بر جلوگیری از ترخیص آن‌ها، با واردکنندگان برخورد قانونی خواهد شد.

کالاهای گروه چهارم شامل حدود ۱۴۰۰ قلم کالای لوکس و مصرفی همچون لوازم آرایشی بهداشتی، محصولات خوراکی، خودرو، کفش، کیف، سایر مصنوعات چرمی و... غیره هستند که دارای تولیدات مشابه داخل هستند. با مصوبه هیات دولت از تیر ماه سال گذشته (۱۳۹۷) واردات آنها ممنوع شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر