۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۱۸۴۷
معاون دانشگاه علوم پزشکی لرستان خبر داد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه گفت: تاکنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در این استان گزارش نشده است.
به گزارش پایداری ملی، محمد علی دریک شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عوامل پیشگیری از بروز بیماری تب کریمه کنگو اظهار داشت: جدا نگه داشتن جایگاه دام از محل زندگی، خودداری از تماس با ترشحات و خون دام، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز و… از مواردی است که با رعایت آنها می توان از بروز این بیماری جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم گوشت مورد نیاز خود را از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند، تصریح کرد: امسال شاهد ۵۵ مورد بیماری تب کریمه کنگو در کشور بودیم که در این رابطه ۵ مورد فوتی ثبت شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه اقداماتی از طریق دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی لرستان به صورت مشترک برای پیشگیری از بروز تب کریمه کنگو در حال انجام است، افزود: یک مورد بیمار مظنون به تب کریمه کنگو داشتیم که در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد بستری شده بود، نمونه گرفته شده از این بیمار به مراکز آزمایشگاهی ارسال شد که خوشبختانه منفی بود.

دریک یادآور شد: امیدواریم با اقدامات همکاران و رعایت نکات بهداشتی شاهد بروز هیچ مورد مثبتی از این بیماری در استان نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر