۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۷۳۶
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: شهر زاهدان با ۹ مورد ابتلا بیشترین میزان مبتلایان به تب کریمه کنگو در سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش پایداری ملی، سیدمهدی حسینی اظهار داشت: در سطح کشور 54 مورد ابتلای انسانی به تب کریمه کنگو گزارش شده که از این تعداد 14 مورد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه شهر زاهدان با 9 مورد ابتلا بیشترین میزان مبتلایان به تب کریمه کنگو در استان را به خود اختصاص داده است گفت: در استان سیستان و بلوچستان ابتلای این افراد عمدتا به دلیل تماس ترشحات خون و گوشت تازه دامی است که به صورت غیرمجاز کشتار شده اند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمار تنها در استان سیستان و بلوچستان بیماری تب کریمه کنگو وجود ندارد بلکه این بیماری در استان‌های دیگر کشور نیز مشاهده شده در واقع بیماری تب کریمه کنگو هیچ علامتی ندارد به همین دلیل نمی‌توان آن را به راحتی تشخیص دهد حتی تشخیص این بیماری در دام برای دام پزشک حتی با معاینه بالینی وجود ندارد.

حسینی افزود: برای جلوگیری افراد از ابتلا به این بیماری توصیه می شود که مردم دام خود را در کشتارگاه‌های صنعتی ذبح کنند و اگر امکان دسترسی به کشتارگاه برای آنها وجود نداشت می‌تواند با همکاران دامپزشکی برای ذبح دام خود و سمپاشی علیه انگل‌های خارجی و کنه هماهنگ کنند.

وی با اشاره به اینکه در زمان ذبح افراد باید حتما از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنند تصریح کرد: پیش از قطعه و بسته‌بندی کردن گوشت دام ذبح شده نیز باید آن حداقل 24 ساعت و دل، جگر و قلوه را به مدت 48 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر