۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۷۲۱
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: ایجاد زمینه جلب گردشگر با توجه به اشتراکات فرهنگی و تنوع آب و هوایی و توسعه همکاری اقتصادی و فرهنگی استان بوشهر با قزاقستان مورد تاکید طرفین قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی، سعید زرین‌فر در نشست سرپرست کنسولگری کشور قزاقستان (مستقر در  بندرعباس) با مدیران و فعالان اقتصادی استان بوشهر در خصوص سفر سرپرست کنسولگری کشور قزاقستان در بندرعباس به بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در هفته جاری میزبان دولتعلی نیسان مسؤول ارتباط کشور قزاقستان با شش استان جنوبی کشور شامل سیستان و بلوچستان و کرمان و فارس و بوشهر و هرمزگان و خوزستان بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: در سفر سرپرست کنسولگری کشور قزاقستان به بوشهر با حضور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر و نشست با فعالان اقتصادی استان مباحث تخصصی و تجاری در حوزه کشورهای اوراسیا با موضوعات اقتصادی مشترک در چارچوب موارد مطرح شده  مورد بحث و  تبادل نظر قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، تمایل طرفین به ایجاد زمینه جلب گردشگر با توجه به اشتراکات فرهنگی و تنوع آب و هوایی دو کشور، پیشنهادات توسعه و همکاری اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور، تمایل طرفین به خواهر خواندگی بین بوشهر با یکی از شهرها و یا تفاهم نامه بین استان بوشهر و یکی از استان‌‌های قزاقستان و یا اتاق بازرگانی بوشهربا اتاق قزاقستان را از موارد مطرح شده دانست.

زرین‌فر بررسی و پیگیری موضوعات کاری صادرکنندگان خرما بوشهر به کشور قزاقستان، پیشنهاد استمرار بازدید طرفین از معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری بوشهر و کشور قزاقستان، ایجاد شرکت‌های سرمایه گذاری مشترک در دو کشور، پیشنهاد ایجاد رایزن اقتصادی در سفارتخانه‌های هر دو کشور و ایجاد زمینه برگزاری هفته و مناسبت‌های فرهنگی مشترک برای هر دو کشور را از دیگر موارد مطرح شده دانست.

همکاری در بخش های مختلف اقتصادی به خصوص مزیت های نسبی در صنایع دستی و برگزاری کلاس های آموزشی صنایع دستی و صادرات مواد معدنی، سیمان، گج، میگو و خرما از اولویت های برنامه های دو کشور مد نظر قرار گرفت و در این رابطه از توانمندیها و ظرفیت‌های تجاری بندر بوشهر و ساحل و همچنین بافت قدیم شهر بوشهر بازدید شد.

در پایان دولتعلی نیسان سرپرست کنسولگری کشور قزاقستان در بندرعباس ضمن تشکر از مهمان نوازی مسؤولین استان بوشهر و فرصتی که در این خصوص مهیا شده بود اظهار امیدواری کرد با انتقال این فرصتها به مسؤولین کشور متبوع خود، زمینه توسعه و بهره گیری بیشتری برای طرفین فراهم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر