۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۱۵۷۰
نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح مجلس درباره استفاده از کوپن‌های الکترونیکی با حضور وزرای رفاه و اقتصاد در حال بررسی است.
حسینعلی حاجی‌دلیگانی در اجتماع مردم شهر گرگاب اظهار کرد: اراده‌ای برای کنترل قیمت‌های کالای موردنیاز مردم و گرانی‌های افسارگسیخته در کشور و در برخی از وزارتخانه‌ها از جمله در وزارت صنعت، معدن و تجارت نمی‌بینم.

وی با یادآوری نحوه غلط توزیع کالای اساسی خریداری‌شده با ارز دولتی در سال گذشته خاطرنشان کرد: در بودجه سال 97 مقر رشد که 14 میلیارد دلار برای واردات کالای موردنیاز مردم با استفاده از ارز 4 هزار و 200 تومانی هزینه بشود که این کار انجام شد، اما چون نظارتی بر نحوه توزیع درست کالای خریداری‌شده صورت نگرفت، کالاهای ارزان وارداتی بر سفره‌های غذایی مردم نیامد.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: به‌ عبارت‌ دیگر معادل نیمی از بودجه کشور صرف خرید کالای اساسی و موردنیاز مردم شد که رقم بالایی است.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی دو پیشنهاد برخی از نمایندگان مجلس را به‌ منظور توزیع مناسب کالای وارداتی خریداری‌شده با ارز دولتی برای سال 98 بیان کرد که پیشنهاد نخست، اختصاص مبلغ 14 میلیارد دلار به هر ایرانی که معادل 200 هزار تومان به هر نفر می‌شود که نمایندگان در مجلس به این طرح رأی ندادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: پیشنهاد دوم، استفاده از کوپن‌های الکترونیکی با هدف بهتر شدن نحوه توزیع کالای موردنیاز مردم است که این طرح، با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و دارایی در حال بررسی است.

وی اصلی‌ترین موضوع کشور را ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور دانست و گفت: معتقد هستیم می‌توانیم بهتر از شرایط فعلی اوضاع اقتصادی را ساماندهی کنیم به‌ شرط آن‌که تلاش کنیم و برخی از نابسامانی‌ها را اصلاح کنیم.

حاجی‌دلیگانی در پایان گفت: به‌ عنوان خادم مردم وظیفه دارم انتظارات آنان را مطرح کنم؛ مهم آن است که به وظیفه نمایندگی خود عمل کرده باشم حتی اگر با مشکلاتی مواجه شوم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر