۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۱۵۱
مدیرعامل پایگاه خبری پیشخوان دولت گفت؛در سازو کارهای اداره فضای مجازی نقایص متعددی وجود دارد که باید شناسایی و مرتفع شوند.
پایگاه خبری پیشخوان دولت با بیان اینکه فیلترینگ سخت موجب شده تا هزینه های زیادی صرف خرید vpn و فیلترشکنهای مختلف شود  اظهارداشت:اکثر کاربران ناگزیر هستند برای انجام امور خود از خط قرمز فیلتر عبور کنند چراکه در برخی مواقع ضروریات هم در این محدوده قرار گرفته است.

وی افزود:باید قانون مشخصی برای فضای مجازی و جرایم آن تدوین شود و برای نمایندگان مجلس مهم باشد که در این فضا چه اتفاقاتی رخ میدهد .

طیب با اشاره به اینکه قوانین این حوزه به حد کافی نیست گفت:تحولات فضای مجازی بسیار سریع بوده اما خلا قانونی در این فضا بسیار زیاد است و اگر قرار بر اعمال فیلترینگ است نباید فروش فیلتر شکن در کشور رواج پیدا کند.

مدیرعامل پایگاه خبری پیشخوان دولت با بیان اینکه موضوعیت امنیتی فیلترینگ باید به یک مبحث فرهنگی و اجتماعی تبدیل شود اذعان داشت:نگاه سخت و جرم شناسانه به فضای سایبر وجود دارد که نیازمند اصلاح و مدیریت است ؛همچنین انحصار فضای ict را دچار چالشهای متعددی ساخته است.

 وی تصریح کرد:نظارتها بر این فضا محدود بوده و زمانی که حقوق مصرف کننده تضعیف میشود خلا قانونی داریم و اگر کسی به تعهدات خود عمل نکند مرجع مشخصی برای رسیدگی و نظارت وجود ندارد و بسیاری از مصوبات همراه با کاربران این فضا نیست.

 این کارشناس فناوری اطلاعات خاطرنشان ساخت:مهمترین چالش این حوزه تصدی دولت است که باید بطور کامل حذف شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر