۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۱۴۴۹
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: چهار واحد تولیدی در نهاوند که از سوی کارشناسان اداره محیط زیست مورد باررسی قرار گرفته بودند به علت رعایت نکردن استانداردهای لازم اخطار زیست محیطی دریافت کردند.

به گزارش پایداری ملی، عباس نجاری امروز در نهاوند اظهار کرد: در بازرسی‌هایی که به طور معمول از واحدهای تولیدی به عمل می‌آید یک واحد لبنی، دو واحد کشتارگاهی و یک واحد صنعتی بزرگ‌ به علت آلودگی آب و پسماند، آلودگی هوا، انتشار ذرات و غبار بیش از حد استانداردهای زیست‌محیطی اخطار گرفتند.

وی به نقش فرهنگسازی در زمینه کاهش شکار وحوش در مقطع زمانی کنونی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با فرهنگسازی‌ در خصوص اهمیت حفظ حیات وحش در بازه زمانی فعلی شکار یا صید غیر مجاز در مناطق حفاظت شده صورت نگرفته است.

رئیس اداره محیط زیست نهاوند همکاری مردم در خصوص حفظ حیات وحش را قابل تقدیر دانست و گفت: طی یک ماه گذشته از سوی اشخاص حقوقی چند حلقه مار تحویل محیط زیست شده که در طبیعت رهاسازی شدند.

وی به موردی قابل توجه در این زمینه اشاره کرد و یادآور شد: طی چند روز گذشته یک مار در منزل مسکونی فردی را نیش زده بود که این فرد به جای کشتن، آن را زنده گرفته بود و حتی با وجود درخواست عوامل بیمارستان برای قرار دادن مار در شیشه با این درخواست مخالفت کرده و این خزنده را در طبیعت رهاسازی کرده بود.

نجاری همچنین از تحویل چندین پرنده شکاری زخمی توسط افراد حقوقی به اداره بهزیستی خبر داد و گفت: طی ماه اخیر سه بهله پرنده شکاری زخمی و بیمار از سوی اشخاص حقیقی تحویل محیط زیست شدند که از طریق دامپزشک این اداره تحت مداوا قرار گرفتند تا بعد از بهبودی کامل در طبیعت رها شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر