۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰
کد خبر: ۵۱۴۲۶
در جلسه شوراي پدافند غيرعامل شهرستان كوهبنان عنوان شد:
با هماهنگی قبلی،جلسه شوراي پدافند غيرعامل شهرستان كوهبنان به رياست سالاری فرماندار شهرستان و با حضور اعضاء با تلاوت آياتي از كلام ا... مجيد در محل فرمانداري برگزارشد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، با هماهنگی قبلی،جلسه شوراي پدافند غيرعامل شهرستان كوهبنان به رياست سالاری فرماندار شهرستان و با حضور اعضاء با تلاوت آياتي از كلام ا... مجيد در محل فرمانداري برگزارشد.

ابتدا سالاری فرماندار ضمن خيرمقدم و تبریک هفته قوه قضاییه به اعضاء افزود: پدافند غيرعامل در كليه فرهنگ‌ها و سرزمین ها از ديرباز مطرح بوده است. در کشور ما نیز در رابطه با پدافند غيرعامل بخش‌های مختلفی از سازمان‌ها دست به فعاليت زده اند و لازم است که اقدامات بیشتری داشته باشیم.

بنابراین باید تمهیدات جانبی را داشته باشیم و با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی مردم را نیز در مقابل شرایط بحرانی و ضروری آماده کنیم. آموزش‌ها در این زمینه موجب می‌شود واکنش مردم نسبت به حادثه شناخته شده باشد و با اعتماد به نفس بالاتری در شرایط بحرانی عمل کنند. همچنین آموزش و فرهنگ­سازی و نهادینه کردن موضوع پدافند غیرعامل به منظور بالا بردن آگاهی­ های عمومی، برنامه ریزی و اجرای دوره های عمومی و تخصصی پدافند غیرعامل در سطح شهرستان لازم و ضروری است.

هدف از پدافند غیرعامل حفاظت از جان و مال مردم، تاسیسات، زیر ساخت ها، منابع اقتصادی و سرمایه فرهنگی و سیاسی است و پدافند غيرعامل در تعريفي جامع به معناي مجموعه اقدامات غيرمسلحانه است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري ، ارتقاي پايداري ملي و تسهيل در امر مديريت بحران در برابر تهديدات نظامي دشمن مي شود.

ایزدی معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری در ادامه خاطر نشان کرد: در حقیقت پدافند غیر عامل قدمتی به بلندای تاریخ دارد لذا در طول تاریخ همواره جزیی از زندگی انسان ها محسوب می شده است انسان ها در تلاش بودند تا با استفاده از عقل و تدبیر خویش بهترین راه دفاع در برابر متجاوزان را انتخاب کنند که این خود بهترین نوع پدافند عامل بوده است.در پدافند غیر عامل به کار گیری تسلیحات و ابزاری جنگی مد نظر نیست بلکه با استفاده از فعالیت های فنی و مدیریتی برای ثبیت و رسیدن به اهداف حرکت می شود .

وی در پایان تصریح کرد: هدف نهایی در این نوع پدافند ایجاد سکونت ،آرامش و امنیت برای انسان است لذا در این نوع پدافند همه مردم دخیل خواهند بود .درتهدیدات طبیعی همانند سیل ،زلزله ،توفان و....که منشا آن طبیعت است انسان موفق شده با بهره جستن از دانش معماری خود بر آنها تسلط پیدا کند و اثرات آنها را کنترل نماید اما هیچ نقشی در ایجاد آنها ندارد. در حال حاضر عمده ترین هدف پدافند غیر عامل ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیر ساخت های مورد نیاز مردم است که این مهم باید بصورت یک برنامه ریزی طراحی شده در توسعه ی کشور نهادینه گردد
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر