۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۱۲۱۹
در کارگروه فرهنگی و اجتماعی پدافند غیرعامل استان فارس عنوان شد:
قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس اظهار کرد: شناسایی تهدیدات و خنثی سازی آنها در سطوح مختلف جامعه از رسالت های مهم این اداره کل می باشد و بایداین موضوع با جدیت و برنامه ریزی کافی پیگیری گردد و به سمت و سویی حرکت کنیم که با نهادینه سازی آن در جامعه مخصوصاً در سطح مدارس ، موجب زمینه سازی و از بین رفتن آسیب ها در بدنه جامعه گردد .

 به گزارش خبرنگار پایداری ملی، قاسم پاک نژاد مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس اظهار کرد: شناسایی تهدیدات و خنثی سازی آنها  در سطوح مختلف جامعه از رسالت های مهم این اداره کل می باشد و بایداین موضوع با جدیت و برنامه ریزی کافی پیگیری گردد و به سمت و سویی حرکت کنیم که با نهادینه سازی آن در جامعه مخصوصاً در سطح مدارس ، موجب زمینه سازی و از بین رفتن آسیب ها در بدنه جامعه گردد .


پاک نژاد تصریح کرد: امروزه خطراتی که جامعه به ویژه کانون گرم خانواده ها را در معرض تهدید قرار می دهد ابعاد گسترده ای به خود گرفته و از زوایایی مختلفی قابل بحث و بررسی می باشد به خصوص در حوزه  سایبر و فناوری اطلاعات که به شکل نرم و تا حدود بسیار زیادی نامحسوس اثر گذار بوده است .


وی از فضای مجازی وشبکه های  اجتماعی به عنوان منبع اصلی ترویج ناهنجاری های اجتماعی در بین نسل جوان یاد کرد و ادامه داد: فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است و باید به خطراتی که به واسطه آن پیش می آید هوشیار بوده و  جامعه را از این تهدیدات آگاه نموده و هدایت کنند تا آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.


وی اضافه کرد: آموزش و تسلط کامل افراد و جامعه بر مهارت های مربوط به استفاده از رایانه ها و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.


پاک نژاد یاد آور شد: پدافند غیر عامل ماهیت پیشگیرانه  داشته که در حوزه های تهدیدات نرم، اقتصادی، مردم محور و سایبری و ... فعالیت دارد.

سپس حیدرعلی کامیاب مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس،  ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته بر لزوم هم افزایی بیشتر حوزه های مختلف به خصوص سازمانهای مردم نهاد تأکید کرد .


کامیاب افزود : توا نمند سازی و حمایت از سازمانهای مردم نهاد به عنوان بازوی اجرایی در کنار دستگاه های دولتی و در راستای تحقق اهداف و برنامه های پدافند غیرعامل از ضروریات است .


وی در ادامه ضمن تشریح اهداف و برنامه های پیگیری شده در حوزه سمن ها و گروه های مردم نهاد تحت پوشش این اداره کل، به بیان پاره ای از تهدیدات متصوردرابعاد گوناگون حوزه اجتماعی پرداخت.


وی همچنین  برنامه ریزی و ارائه مناسب ترین راهکارهای اجرایی و فرهنگ سازی با محوریت پدافند غیرعامل را از موارد قابل تأمل خواند .


وی در پایان گفت : تبیین الزامات و افزایش ایمنی در راستای کاهش آسیب پذیری جامعه از تهدیدات مدرن و نوین با ترسیم کارکردهای اداره کل ورزش و جوانان در این حوزه و ارائه راهکارهای لازم و آموزش های عمومی و فرهنگ سازی  را مورد تأکید قرار داد  .

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر