۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۱۱۷۷
مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی:
علیرضا قامتی به استفاده از نرم افزارهای بومی، برگزاری مانورهای نفوذ و برنامه‌های موثر در بهبود شاخص‌های امنیتی دستگاه‌های استان تاکید کرد.
به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با حضور در اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، برنامه کلان سال جاری در حوزه پدافند غیرعامل را تشریح کرد.
 علیرضا قامتی مدیرکل پدافند غیرعامل این استان با اشاره به تهدیدهای موجود از سوی دشمنان انقلاب، شناسایی اهداف آنها و اتخاذ اقدامات اجرایی مناسب در این زمینه را ضروری دانست و گفت: در حوزه ICT با توجه به اینکه تجهیزات هنوز بصورت کامل بومی نشده‌اند و همچنان در برخی بخشها ابزارهای خارجی مورد استفاده قرار می گیرند، امنیت شبکه از بازدارندگی کاملی برخوردار نیست.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه در سال جاری با توجه به شرایط کنونی کشور افزود: باید از توان بخش خصوصی برای توسعه نرم‌افزارهای ایمن‌ساز به منظور افزایش ایمنی شبکه بهره برد.

در ادامه محمدرضا خلیلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات این استان با اشاره به اهم اقدامات انجام شده در زمینه پدافند غیرعامل ادارات تابعه وزارت در استان گفت: حمایت از اجرای برنامه‌های آموزشی عمومی و تخصصی حوزه امنیت سایبری، ارزیابی امنیتی دستگاه‌های اجرایی استان باید اجرا شود.

وی بر استفاده از نرم افزارهای بومی، برگزاری مانورهای نفوذ و برنامه‌های موثر در بهبود شاخصهای امنیتی دستگاه‌های استان تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر