۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۲۶
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکایی با یک سامانه کاملا بومی نشان از پیشرفت قابل توجه ایران هم در حوزه‌های پدافندی و موشکی است.
به گزارش پایداری ملی، امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش، درباره اقتدار موشکی ایران و هدف قرار دادن پهپاد رادارگریز آمریکایی اظهار کرد: در حوزه دفاعی و امنیتی کشور پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و نکته قابل توجه این است که پهپاد امریکایی را با سامانه‌های خریداری شده روسیه مورد اصابت قرار نگرفته است.
‌‌
وی گفت: هدف قرار دادن پهپاد پیشرفته آمریکایی با یک سامانه کاملا بومی نشان از پیشرفت قابل توجه ایران هم در حوزه پدافندی و موشکی است.

وی خاطرنشان کرد: این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران از اقتدار و توان دفاعی بسیار بالای به ویژه در حوزه موشکی برخوردار است و هر روز متخصصین و دانشمندان ایرانی با ارتباطی که با دانشگاه‌ها دارند این سامانه را توسعه می‌دهند.

به گزارش فارس، در نخستین ساعات بامداد پنجشنبه 30 خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

مبداء حرکت پهپاد ساقط شده آمریکا در هرمزگان از پایگاه هوایی الظفره امارات بود و بررسی داده‌های سازمان نقشه برداری کشور نشان داد پهپاد جاسوسی آمریکا، 4 مایل دریایی ( 7 کیلومتر) به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر