۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۰۹۲۳
معاون وزیر امور خارجه چین، امروز اعلام کرده است که پکن، مسکو و دهلی‌نو باید با افزایش همکاری و اعتماد مشترک در عرصه پیچیده بین‌الملل، با سیاست "پروتکشنیسم" مقابله کنند.

به گزارش پایداری ملی، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژانگ جون، معاون وزیر امور خارجه چین اعلام کرده است که شی جینپینگ، رئیس‌جمهور این کشور، در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ که از روز جمعه در اوزاکای ژاپن برگزار می‌شود، با کشورهای روسیه و هند مذاکرات سه جانبه انجام خواهد داد.

او در نشست خبری اظهار داشت: "در شرایط فعلی، تقویت همکاری این سه کشور برای مواجهه با مسائل بین‌المللی و مقابله با سیاست‌های مالی محدود کننده امری ضروری است؛ آن‌ها باید با عمیق‌تر کردن روابط خود، در حفظ صلح بین‌المللی تلاش کنند".

در همین جهت وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین نیز اظهار امیدواری کرده است که شرکت‌کنندگان اجلاس سران گروه ۲۰، موضوع پروتکشنیسم (سیاست‌های حمایتی از تولیدات داخلی علیه مراودات جهانی) و یک‌جانبه بودن اقتصاد بعضی کشورها را مورد نقد قرار دهند.

این مقام افزوده است که سران گروه ۲۰ که عمدتاً قدرت‌های بزرگ اقتصادی هستند، باید اقداماتی اتخاذ کنند که به امکان تجارت آزاد و ایجاد روابط چندجانبه ختم شود.

وی با اشاره به اینکه سیاست پروتکشنیسم باعث افزایش تنش در جهان و مانع رشد سرمایه‌گذاری و تجارت بوده است، افزود که چین آماده همکاری مشترک با سران گروه ۲۰ برای ایجاد فضای سرمایه گذاری آزاد، پایدار، قابل پیش‌بینی و منصفانه برای سرمایه‌گذاران تمام کشورها است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر