۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۰۴۲۹
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: براساس بررسی صبح امروز، شاخص و کیفیت هوای کلانشهر اراک به ۶۸ میکروگرم بر مترمکعب رسید که فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی بوده و بیانگر هوای ناسالم برای گروه‌های سنی حساس است.
به گزارش پایداری ملی، رضا میرزایی، با اشاره به وضعیت هوای امروز کلانشهر اراک اظهار داشت: براساس اطلاعات مرکز پایش هوای استان کیفیت و شاخص هوای کلانشهر اراک در 24 ساعت گذشته، 104 میکروگرم بر متر مکعب بود که برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: اما براساس بررسی صبح امروز، شاخص و کیفیت هوای کلانشهر اراک به 68 میکروگرم بر مترمکعب رسید که فراتر از استانداردهای زیست‌محیطی است.


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به این که شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا 35 میکروگرم برمتر مکعب است، برهمین اساس امروز کیفیت هوای کلانشهر اراک به سبب افزایش میزان ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های سنی حساس قرار دارد.

میرزایی ادامه داد: در روزهای آلوده توصیه می‌شود گروه‌های سنی حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی ریوی، سخت درمان و سالمندان از تردد در فضاهای باز شهری خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر