۰۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: ۵۰۳۴
روزنامه جروزالم پست به نقل از تحلیلگران و کارشناسان نوشت: دخالت نظامی غرب در سوریه منجر به همگرایی بیشتر ایران- روسیه و ایران-چین می‌شود و باعث فروش تکنولوژی هسته‌ای بیشتر به تهران خواهد شد.
به نقل از جروزالم پست، روسیه روز دوشنبه نسبت به مداخله نظامی غرب به رهبری آمریکا در سوریه هشدار داد و گفت که حمله نظامی بدون کسب مجوز شورای امنیت نقض قوانین بین‌المللی است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز گفت که اگر آمریکا و متحدانش در سوریه مداخله نظامی کنند اشتباهات گذشته خود را تکرار کرده‌اند.

«آریل کوهن» از پژوهشگران ارشد بنیاد «هریتیج» در این زمینه می‌گوید؛ در واکنش به حملات غرب به سوریه، مسکو کمک‌های تکنولوژیک هسته‌ای خود به ایران را دوبرابر می‌کند و شرکت اتمی روسیه رآکتورهای بیشتری به ایران خواهد فروخت.

وی همچنین افزود: اگر سوریه موشک‌های سوپرسونیک ضد ناو P-800، یا موشک‌های پیشرفته S-300 یا دیگر موشک‌های پیشرفته داشته باشد بدون شک آنها را به سمت نیروهای ناتو که درگیر این جنگ هستند پرتاب خواهد کرد.

به گفته کوهن، بدترین سناریو که احتمال کمی دارد به وقوع بپیوندد، حضور مستقیم روسیه در جنگ و به صدا درآمدن هشدار هسته‌ای برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این‌ها وقوع چنین عملیاتی از سوی غرب باعث استقرار دائمی اسکادران دریایی روسیه در مدیترانه و توسعه پایگاه‌های دریایی این کشور مانند پایگاه طرطوس و لاذقیه در سوریه است.

«دمیتری تنین» مدیر بنیاد کارنگی در مسکو نیز در این زمینه به روزنامه جروزالم پست گفت که وقوع جنگ علیه سوریه باعث نزدیک شدن ایران، چین و روسیه به یکدیگر و فروش انواع سلاح‌ها به ایران می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر