۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۰۳۲۷
دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تقلیدگر نقش یک رئیس جمهور باشد و این جهان است که باید بهای آن را بپردازد.
به گزارش پایداری ملی، دونالد ترامپ به رویای زندگی اش دست یافته است: او به یک مقلد نقش رئیس جمهور تبدیل شده است. چندین کمدین برجسته بوده اند که نشان داده اند مقلدان خوبی برای ایفای نقش سلبرتی ها بوده اند، از جمله تینا فی، ریچ لیتل، جیم کری و رابین ویلیامز. دونالد ترامپ که زیاد این استعداد را نداشت، تصمیم گرفت مقلد نقش یک رئیس جمهور شود.
تقلید کردن نقش یک نفر دیگر پدیده نسبتا شایعی است. برآورد می شود که هر ساله در نیویورک حدود 100 نفر به ظن تقلید کردن نقش یک مامور پلیس دستگیر شوند.
پرزیدنت ترامپ با تبدیل شدن به یک مقلد و باور نکردن خود در مقام واقعی رئیس جمهور، می تواند بگوید که او مسئول چندین و چند توئیت لغو و ابلهانه ای نیست که مقلدش از زمان به ریاست جمهوری رسیدن او ارسال کرده است؛ مقلدی که اکنون به نظر می آید با سرعتی بیش از پیش در حال بیرون آمدن از درون اوست. تازه ترین توئیت های ترامپ خبر از خصومتی می دهند که بین او و بت میدلر بازیگر  وجود دارد.
منشا این خصومت نقل قولی است که میدلر آن را به ترامپ نسبت داد و با یک میلیون و 520 هزار دنباله رو توئیتری خود به اشتراک گذاشت.  در این توئیت به نقل از ترامپ آمده بود: «اگر من نامزد ریاست جمهوری شوم، به عنوان یک جمهوریخواه شرکت می کنم. آنها احمق ترین گروه رای دهندگان در کشورند. آنها هر چیزی را که در فاکس نیوز ببینند باور می کنند. من می توانم دروغ بگویم و آنها باز هم خریدار آن باشند. شرط می بندم که تعداد آرای من سر به فلک خواهد زد.»
بعد از آنکه میدلر این نقل قول را به اشتراک گذاشت، معلوم شد که نقل قولی جعلی است. میدلر پس از آنکه دریافت مرتکب اشتباه شده در توئیتی نوشت: «عذر خواهی می کنم، معلوم شده که این نقل قول جعلی بوده. نمی دانم چطور از دستم در رفت، ولی «آنقدر» شبیه حرف های او به نظر می رسید که باورم شد این حرف نیز باید حقیقت داشته باشد!»
ترامپ با همان تلخی و درشتی خاص خود پاسخ او را داد. او میدلر را «آدمی به آخر خط رسیده» نامید که «به خاطر اظهارنظری که به من منتسب کرده بود مجبور به عذرخواهی شد، نقل قولی که معلوم شد از بیخ و بن خودش آن را ساخته تا کاری کند که «رئیس جمهور بزرگ شما» آدم واقعا بدی به نظر برسد. مچ او گرفته شد، درست مثل رسانه های خبری جعلی که مچشان گرفته می شود. ای شیاد مریض!»
محال است که خواننده نمی تواند به آسانی از جمله «رئیس جمهور بزرگ شما» عبور کند. او این جمله را جوری نوشته که انگار به یک نفر دیگر اشاره دارد نه به خودش. هر کس دیگری اگر در وضعیت مشابهی قرار داد  حتما می نوشت...«تا کاری کند که من آدم واقعا بدی به نظر بیایم.» اما این جمله را دونالد ترامپ نوشته که در نقش خود به عنوان یک مقلد قرار دارد. در این مورد رئیس جمهور معتقد است که او به روشنی یک نفر دیگر است نه پرزیدنت دونالد ترامپ.
به نظر می رسد که رفتار آقای ترامپ اندک اندک به سوی وخامت بیشتری می رود. به نوشته نیویورک تایمز 598 شخص، مکان و چیز وجود دارد که آقای ترامپ تنها از زمان اعلام نامزدی خود در ژوئن 2015 در توئیتر به آنها اهانت کرده است، فهرستی که تا تاریخ 24 می تهیه شده و شامل دو هفته اخیر نمی شود.
خصومت آقای ترامپ با بت میدلر اندکی بعد از خصومت دنباله دار او با سناتور پیشین جان مک کین که در 15 آگوست 2018 درگذشت شکل گرفت. دونالد ترامپ در حالی مرتب از او بدگویی می کند که ظاهرا از یاد برده است در حالی که مک کین در اسارت بوده، خود او برای آنکه به ویتنام اعزام نشود 5 بار گواهی پزشکی دریافت کرده است.
به گفته ترامپ آنها این گواهی های پزشکی را به خاطر مشکلاتی که در استخوانش وجود داشته به او داده اند. مشکلی که تحقیقات نیویورک تایمز ثابت کرده قلابی بوده و مانع از این نشده است که او همزمان به سه ورزش مختلف بیسبال، تنیس و اسکوآش بپردازد. بعلاوه در حالی که مک کین در ویتنام زیر شکنجه قرار داشت، ترامپ یک چهره شناخته شده در محافل اجتماعی نیویورک به شمار می رفت.
ممکن است که تقلید نقش رئیس جمهور توسط او، از یک احساس عدم امنیت عمیق نسبت به عدم توانایی خود برای تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی ناشی شده باشد. وگرنه به چه شکل دیگری می توان نیش و کنایه های  او را به شخصی که حدود یک سال است از مرگش می گذرد توضیح داد؟
در تاریخ اخیر سابقه ندارد که هیچ رئیس جمهور دیگری به اندازه آقای ترامپ سلامتی و ظرفیت روانی اش برای تصدی این پست این چنین زیر سئوال رفته باشد. رفتار عجیب و غریب او برخی از دمکرات ها را ترغیب کرده  تا همکارانشان را تشویق کنند که یک روند استیضاح را به جریان بیندازند که می تواند به طور بالقوه با ثابت کردن اینکه او از نظر روانی یا فیزیکی تناسب لازم را برای تصدی این مقام ندارد، پرزیدنت ترامپ را از سمت خود برکنار کند. دونالد ترامپ تصمیم گرفته است تقلیدگر نقش یک رئیس جمهور باشد و این جهان است که باید بهای آن را بپردازد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر