۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
کد خبر: ۵۰۰۴۹
دکترین غرب که عمدتا استوار بر تهدید نظامی در تمامی ممالک است در برابر ایران به دکترین اقتصادی و جنگ اقتصادی با حربه تحریم‌های فلج‌کننده که عمدتا مبتنی بر جو روانی و عملیات روانی است، تغییر جهت داده و سردمداران کاخ سفید و جبهه عبری عربی دیگر نامی از گزینه روی میزبودن نظامی نامی نمی‌برند.
به گزارش پایداری ملی، از بدو زندگی اجتماعی و گروهی بشر همیشه دو گروه ستمگر و ستم‌دیده در تقابل و نقطه مقابل هم بوده‌اند. گروه ستم‌دیده به جهت ضعف قدرت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و غیره شکننده و نفوذپذیر در برابر گروه ستمگر و ستم‌پیشه بوده و ستمگران با بهره‌گیری از قدرت‌های ذکر شده به منظور تسلط و استعمار همیشگی گروه ستم‌دیده با ایجاد و ساختارهای سیاسی و اقتصادی ضمن چپاول منابع و سرمایه‌های ملی گروه ستم‌دیده درصدد استیلای همیشگی و مستمر خود برآمده‌اند.

ستمگران یا همان طاغوت‌های جهانی در تصاحب منابع کشورهای تحت ستم بعضا با هم به رقابت برخواسته و با ایجاد ساختار و سازمان‌های جهانی و منطقه‌ای به رقابت با هم هست و سعی خود را به کار گرفته‌اند.

بعد از پایان جنگ‌های جهانی اول و دوم که حاصل آن 80 میلیون کشته حدود 200 میلیون مجروح و مفقود برجا گذاشته دو قدرت جهانی در اروپا تحت عنوان اروپای غربی با رهبری و مدیریت آمریکا با اقتصاد آزاد و سرمایه‌ای و اروپای شرقی با مدیریت رهبری اتحاد جماهیر شوروی با اقتصاد درستی ضمن صف آرایی در مقابل یکدیگر به صورت نانوشته برسر تصاحب ملت‌های ضعیف در قاره‌های آسیا و آفریقا به رقابت با هم مشغول و سعی و تلاش خود در چپاول سرمایه‌ی ملی کشورها و ممالک ضعیف معطوف داشتند.

دو قدرت برتر جهان در گام اول به منظور تصاحب کم‌هزینه و بعضا بی‌هزینه خود بر کشورها و ممالک ضعیف از راه تطمیع و ترساندن کشورها از رقیب خود برآمدند. اروپای غربی با رهبری آمریکا در کشورهای اسلامی به منظور استعمار و استثمار خود در آن کشورها خود را طرفدار اسلام معرفی و خطر کمونیست در تسلط و برتری اسلام معرفی و در این ارتباط نیز با تربیت مبلغان دینی و مذهبی سعی در ترویج افکار خود به منظور چپاول سرمایه‌ها و بازار معرفی کالاهای خود بودند.

نمونه آشکار در این زمینه القاء و معرفی امام و یارانش در مبارزه با حکومت محمدرضا پهلوی کمونیست و ترویج کننده و ترویج حزب کمونیست و توده معرفی می‌نمودند و یا نمونه دیگر زمانی که افغانستان تحت سیطره و تسلط بلوک شرق قرار داشت.

آمریکا با گردآوری جوانان جویای علم و دانش در قالب طالبان یا همان طالب‌های آموزش هر دینی را در راستای اهداف خود طرح و اجرا کرد به نحوی که حدود 50 سال است جنگ داخلی و برادرکشی در افغانستان بوجود آورده و با تجهیز تمامی گروه‌های مردمی و مصلح افغانی تمامی زیرساخت‌های آن کشور نابود و افغانستان را تبدیل به تولیدکننده مواد مخدر در جهان تبدیل نموده‌اند.

برابر برآورد کارشناسان افغانستان دو الی سه برابر منابع نفتی عربستان زیر انواع معادن است در حالی که ملت افغان جزو فقیرترین کشورهای جهان است و آمریکا با لشکرکشی به افغانستان و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی صدها شرکت آمریکایی و انگلیسی و دیگر کشورهای اروپایی در مناطق مختلف افغانستان که سیطره و سلطه گروه‌های مختلف قومی و مذهبی می‌باشد مواد خام معادن به سهولت و آسانی از افغانستان با کم‌ترین هزینه از افغانستان خارج می‌نمایند.

عمده‌ترین راه کشورهای اروپایی و آمریکایی در تصاحب و چپاول منابع زیرزمینی و معادن کشورهای ضعیف تهدید نظامی و حمله نظامی با بکارگیری امپراطوری رسانه‌ای که شامل رسانه‌های دیداری، شنیداری، مطبوعات و ایجاد عملیات روانی بوده و هست.

نکته حائز اهمیت در این مرحله و گام همراهی و هم‌گامی مطبوعات و نخبگان خیانت‌کار به ممالک ضعیف در تسلط و استیلای استعمارگران و استثمارگران حائز اهمیت است. نمونه آشکار در این زمینه نقش خائنانه و خیانت‌کارانه مطبوعات و نخبگان در نهضت ملی شدن صنعت نفت در ایجاد تنش میان رهبران مذهبی، سیاسیو ایجاد روحیه یاس و نومیدی در کشور و عدم خودباوری و خود القایی مسوولین به توان و ظرفیت‌های داخلی کشور و تبلیغ و ترویج حمله نظامی غرب (بریتانیا) به ایران و بکارگیری ارازل و اوباش با حمله به مردم و مکان‌های عمومی باعث تسلط و بازگشت انگلستان در صنعت نفت ایران ورود رسمی آمریکا در صحنه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ایران را به همراه داشت.

کشورهای استعمارگر و استثماری در کشورهایی که با مقاومت مردمی در تسلط و استیلای خود مواجهه می‌شوند. اولین زمینه در ایجاد و عملیات روانی تهدید به حمله نظامی است.

حمله نظامی که اکثرا با بکارگیری نیروهای ناراضی داخلی که کمترین هزینه را برای استعمارگران به همراه دارد اقدام نظامی خود را اجرایی و عملیاتی می‌نمایند. بعد از بیداری اسلامی و سرنگونی تعدادی از دیکتاتورها در کشورهای اسلامی که حاکی و نشانگر قدرت جهان اسلام و تقویت محور مقاومت را در اذهان تداعی و نوید می‌داد و قدرت تهدید نظامی آمریکا و اروپا را در نوردید.

کشور خط مقدم محور مقاومت سوریه را هدف قرار دادند و با بکارگیری ظرفیت‌های داخلی سوریه ( مطبوعات بی‌مایه‌ نیروهای مخالف دولت فعلی، فراخوان ارازل و اوباش در جهان عرب) علیه حکومت قانونی و مردمی سوریه اروپای غربی آمریکا اکثریت دولت‌های عضو اتحادیه عرب و اسرائیل عده و عده خود را به سوریه گسیل داشتند.

دولت، ملت و ارتش سوریه با تاسی از دست‌آوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران که عمده تمرکز آن بر توان و قدرت داخلی و امید به خداوند متعال بود با فرمانده جهادی محور مقاومت مرد جهاد و شهادت عصر حاضر جهان اسلام بر قدرت‌های پوشالی، آمریکایی، عبری، عربی به برتری کامل نظامی می‌رسیدند.

دکترین غرب که عمدتا استوار بر تهدید نظامی در تمامی ممالک است در برابر ایران به دکترین اقتصادی و جنگ اقتصادی با حربه تحریم‌های فلج‌کننده که عمدتا مبتنی بر جو روانی و عملیات روانی است، تغییر جهت داده و سردمداران کاخ سفید و جبهه عبری عربی دیگر نامی از گزینه روی میزبودن نظامی نامی نمی‌برند.

به دلایل:

1- برابر اسناد تاریخی ایران همواره یکی از قدرت‌های برتر و تاثیرگذار در صحنه جهانی بود و نقش فعال و تعیین‌کننده در معادلات جهانی داشته به طوری که در 300 سال گذشته 27 کشور جهان جزو امپراطوری ایران بوده و خط و زبان فارسی که در آن کشور خط و زبان رسمی بوده است. متاسفانه به علت وجود حاکمان نالایق که از بطن مردم نبوده و متکی به قدرت‌های خارج از کشور بوده‌اند ضمن تقلیل جایگاه ایران، ایران را به کشوری فقیر و جهان سومی تبدیل نموده‌اند.

2- امپراطور شرق اتحاد جماهیر با دو تهدید حمله نظامی در عهدنامه‌های ترکمانچای و گلستان در زمان ناصرالدین شاه قاجار و فاسد یک میلیون و 226 هزار و 500 کیلومترمربع از خاک کشورمان را بخشیدند یعنی حدود 95 درصد مساحت فعلی کشور.

3- زمانی که پادشاه قاجار برای سرکوب حاکم هرات و اخذ خراج به آن منطقه لشکرکشی دولت بریتانیا در امپراطوری عثمانی را تحریک به اشغال خرمشهر نمود به ازای رفع اشغال از خرمشهر شمال عراق ایالت سلیمانیه را بخشیدند.

4- رضاشاه در حمله متفقین که تهدید به حمله نظامی و اشغال کشور نمودند بدون هیچ‌گونه درگیری نظامی کشور را تسلیم بیگانگان نمود خود نیز تبعید به جزیره موریس شد.

5- محمدرضا پهلوی در سال 1350 یعنی 48 سال قبل با تهدید بریتانیا استان چهاردهم یعنی بحرین را بخشید در توجیه عمل احمقانه‌اش خود و نخست وزیرش عنوان داشتند ذخایر نفتی و منابع فسفات بحرین تمام شده و هزینه‌های نگهداری بحرین بیشتر از نفعش است بحرین 3 میلیون معادل ایران دارای ذخایر نفتی است.

ملت ایران با تاسی به آیات نورانی قرآن مجید که می‌فرماید خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود ملت بخواهند خود وارد میدان کارزار شوند ملت یک‌صدا با محوریت روحانیت و با رهبری امام خمینی با انقلاب خود در بهمن‌ماه سال 1357 بساط حکومت پادشاهی را برچیده حکومت اسلامی برابر آموزه‌های دین مبین اسلام حکومت اسلامی را بوجود آوردند.

یکی از اهداف انقلاب اسلامی نفی سلطه‌پذیری و جلوگیری از سلطه‌گری بود. کشور ایران که همواره یکی از کشورهای ثروتمند در تمامی ابعاد بوده و می‌باشد با پیروزی انقلاب اسلامی و برقراری حکومت اسلامی دو ابرقدرت شرق و غرب که منافع خود را برباد رفته و در خطر جدی می‌دیدند و به منظور جلوگیری از الگوبرداری دیگر ممالک از انقلاب ملت ایران جهت نابودی و در نهفته خفه نمودن انقلاب ملت ایران انواع توطئه‌ها با محوریت حمله نظامی و بهره‌گیری از توان نظامی با ایجاد عملیات روانی از قبیل کودتاهای شکسته خورد. کورتاژ، عملیات صحراء با طوفان صحراء کودتای نوژه، موضوع تحریک قومیت‌ها را آغاز بازشماری ملت همگی خنثی و نقش بر آب گردید.

و در آخرین گام در تهدید نظامی با تطمیع صدام حسین و حمله نظامی به کشور ارتش بعث عراق در روزهای آغازین جنگ موفق حدود یک‌و‌نیم درصد از کل مساحت کشور در جنوب و جنوب غربی و غرب کشور که عمدتا از مناطق نفت‌خیز بود به تصرف خود درآورد. در حمله صدام به کشور دو تهدید نظامی و اقتصادی عملی و اجرا گردید چراکه با تسلط ارتش صدام در مناطق جنوبی اقتصاد ایران که متکی به فروش نفت بود در آستانه نابودی قرار گرفته بود.

در جنگ تحمیلی عراق علیه تقریبا تمامی کشورهای عضو دو بلوک شرق و غرب با کمک انواع اقسام تسلیحات نظامی و شیمیایی درگیر جنگ با ایران بودند و کشورهای منطقه خصوصا اتحادیه عرب بغیر از سوریه همگی ضمن کمک‌های مالی بنادر خود نیز در اختیار ارتش بعث قرار داده بودند به طوری که 27 کشور جهان عرب درگیر کشورهای منطقه نیروی نظامی به جبهه جنگ به نفع صدام اعزام داشته و ایران از آن 27 کشور را سرباز به اسارت گرفته بوده از کویت و عربستان گرفته تا مصر، سومالی و سودان.

جنگ تحمیلی و تهدیدات جهانی موجب شد که مسوولین کشور ضمن اعتماد به جوانان بنیه دفاعی کشور را تقویت و ایران را در ردیف کشورهای پیشرفته در صنعت نظامی قرار دهد.

در ارتباط با ثمرات جنگ تحمیلی امام خمینی بعد از پایان جنگ فرمودند جنگ تحمیلی برای ما و ملت ما یک نعمت بود. درک پیش‌بینی امام در آن زمان برای افراد ضعیف نفس و پیاده نظام دشمن قابل درک و فهم بود.

آمریکا و متحدین اروپایی‌اش بعد از سرنگونی حکومت بعث عراق و حکومت خود خوانده طالبان برابر اعلام مکتوب تونب‌بلر و بوش که در صدد حمله به ایران و سرنگونی نظام اسلامی بودند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رونمایی تجهیزات نظامی خصوصا موشک‌های دوربرد از حمله به ایران منصرف شده است.

متاسفانه با پیش آمدن حوادث 1388 ارسال سیگنال از داخل به دشمنان مبنی بر تمرکز اقتصاد کشور و تشدید تحریم‌ها دشمنان امیدوار به تحریم و فشار به ملت به منظور مشروعیت و مقبولیت‌زدایی از انقلاب برآمده و امیدوار به رویارویی ملت با انقلاب شدند.

نگارنده: جواد حسن‌آبادی
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر