۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۹۷۹۸
وزارت امور خارجه روسیه از تصمیم مسکو برای گسترش فهرست نمایندگان کشورها و موسسات اروپایی که ورودشان به خاک این کشور ممنوع است، خبر داده و این اقدام را پاسخ روسیه به تحریم‌های یکجانبه اتحادیه اروپا نامید.

به گزارش پایداری ملی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور فهرست نمایندگان کشورها و موسسات مرتبط با اتحادیه اروپا که ورودشان به خاک فدراسیون روسیه ممنوع است را گسترش می‌دهد. این تصمیم مسکو در پاسخ به اقدامات محدودکننده صورت گرفته از سوی اتحادیه اروپا علیه اتباع و شرکت‌های روسی اتخاذ شده است.

در وزارت خارجه روسیه یادآور شده‌اند که اقدامات محدودکننده‌ای که بصورت یکجانبه از سوی مقامات بروکسل علیه اتباع روسی اعمال شده، بر اساس اتهامات پوچ و بی اساس بوده است. در این بیانیه تاکید شده است: «در رابطه با تصمیمات اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا، روسیه هم حق خود می‌داند تا به این اقدامات پاسخ متقابل بدهد. در همین رابطه مقامات مسکو نیز تصمیم به گسترش فهرست تحریم‌ها علیه اشخاص و شرکت‌های اروپایی گرفته‌اند.»

وزارت امور خارجه روسیه یادداشتی به بروکسل فرستاده که در آن اطلاعات مربوط به این اقدام مسکو توضیح داده شده است. علاوه بر این، در این یادداشت یادآوری شده که طرف روسی بارها اتحادیه اروپا را نسبت به استفاده از تحریم‌های یکجانبه و اعمال فشارهای سیاسی بر مسکو که مغایر با حقوق بین الملل است، برحذر داشته است.

برخی کشورهای اروپایی، از جمله اتریش و ایتالیا، ازهم اکنون بر بی فایده بودن اقدامات محدودکننده علیه روسیه اذعان داشته و خواستار کاهش آنها و عدم پیروی کورکورانه از آمریکا در این رابطه شده‌اند. به عقیده این سیاستمداران، اتحادیه اروپا باید به دنبال جایگزینی برای تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه باشد، چرا که پاسخ‌های‌ متقابل مسکو آسیب جدی به اقتصاد اروپا وارد می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر