۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۹۵۳۹
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با حمایت‌ها و آموزش های ارائه شده جوانان بومی استان اردبیل یک هزار و ۳۰۰ اپلیکیشن کاربردی تولید و راه‌اندازی کردند.

به گزرش پایداری ملی، بهروز رزمی پیش از ظهر امروز در نشست با فعالان رسانه‌های فضای مجازی استان اردبیل اظهار داشت: دولت برای ایجاد شبکه ارتباطی مطمئن و قابل استفاده در مواقع بحرانی برنامه‌هایی را در حال اجرا داشته و بر همین اساس پروژه ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور آغاز شده و تا کنون چهار فاز از آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات دارای سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا است که عمده وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اعم از تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت در لایه زیرساخت است و  این وزارت متولی و مسئول ایجاد زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی این شبکه است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: این وزارت در زمینه لایه خدمات نیز اقداماتی را بر عهده دارد اما در حوزه لایه تولید محتوا، بخش عمده وظایف و مسئولیت‌ها بر عهده سایر دستگاه‌ها و ارگان‌هاست.

رزمی با اشاره به افتتاح پروژه‌های ارتباطی به ارزش بالغ بر 370 میلیارد تومان در دو سال گذشته در استان افزود: با وجود مشکلات اقتصادی موجود، توسعه ارتباطی استان همچنان ادامه دارد و در حال حاضر پروژه‌های متعددی به ارزش 60 میلیارد تومان در حوزه ICT استان آماده بهره‌برداری است.

وی با بیان اینکه استان اردبیل نسبت به سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در حوزه ICT داشته است، تصریح کرد: در حال حاضر 100 درصد مناطق شهری و روستایی استان از پوشش تلفن ثابت بهره‌مند هستند و تمامی شهرهای استان تحت پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل اظهار کرد: با اقدامات انجام شده هم اکنون در 830 روستا از یک هزار و 600 روستای استان امکان استفاده از اینترنت پرسرعت برای اهالی فراهم شده است و تا پایان سال 528 روستا نیز به این تعداد افزوده می‌شود و ساکنان این روستاها می‌توانند با هماهنگی با دهیار و خرید مودم از نعمت اینترنت پرسرعت در این مناطق استفاده کنند.

رزمی با بیان اینکه در مناطق مرزی استان مشکلات زیادی در خصوص رومینگ مرزی وجود داشت، گفت: با پایش‌های میدانی انجام شده در شهرستان‌های مرزی استان و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 65 درصد مشکل رومینگ مرزی در این مناطق بهبود یافته است و در تلاش هستیم تا در آینده نزدیک این مورد را به حداقل ممکن برسانیم.

وی بیان کرد: در مورد توسعه زیرساخت‌های شبکه همراه و اینترنت اولویت این اداره کل سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های محروم و کم برخوردار و نیز مناطق گردشگری استان بوده و این اداره کل در همین راستا توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های گرمی و خلخال در توسعه سایت‌های تلفن همراه و اینترنت پرسرعت دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از آمادگی خانواده ICT استان در مواقع بحرانی خبر داد و تصریح کرد: پیش‌بینی‌های لازم در زمینه ایجاد و پایداری شبکه ارتباطی در استان در شرایط وقوع بحران صورت گرفته و نقاط آسب پذیر شناسایی و موارد احتمالی رفع شده است.

رزمی با اشاره به در دست ساخت بودن ساختمان مجتمع ICT استان با سرمایه بالغ بر 40 میلیارد تومان اظهار کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از هشت استان کشور، احداث مجتمع ICT را آغاز کرده و در حال حاضر با پیشرفت 42 درصدی در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

وی در مورد اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات نیز به پروژه شبکه علمی کشور اشاره کرد و گفت: استان اردبیل از نظر اجرای پروژه شعا که در آن دانشگاه‌های مادر به وسیله این شبکه به یکدیگر متصل می‌شوند، با اعلام سازمان فناوری اطلاعات در رتبه نخست کشور قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به حمایت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه توسعه اشتغال حوزه ICT در کشور افزود: در استان اردبیل نیز این اداره کل با برگزاری بیش  از 50 نشست توسعه اشتغال حوزه فاوا و 20 رویداد کارآفرینی که خروجی آن که در پارک‌های علم و فناوری استان و مراکز رشد دانشگاه‌ها مستقر و یا با ایجاد شرکت و مشغول به فعالیت در حوزه ICT هستند، منجر به راه‌اندازی بالغ بر یک هزار و 300 اپلیکیشن کاربردی توسط جوانان بومی استان شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر