آموزش در دانشگاه
اوبر بعد از این اتفاق اعلام کرد که در یک همکاری با دانشگاه کارولینای جنوبی تلاش دارد آگاهی عمومی در مورد امنیت سفر را افزایش دهد. سخنگوی اوبر در ارتباط با این اتفاق گفت: «ما از سال ۲۰۱۷ تلاش کردیم تا به مردم در مورد شناسایی رانندگان جعلی آموزش دهیم. با تمام وجود از اتفاقی که افتاد متاسف هستیم و همدری عمیق خود را با خانواده این فرد اعلام میکنیم.». به نظر میرسد اوبر تلاش دارد با برگزاری کمپینها و راهاندازی قابلیتهای جدیدی مثل ارسال پوش نوتیفیکیشن برای مسافران قبل از سوار شدن به خودرو، به افزایش امنیت در ناوگانش توجه نشان دهد. سخنگوی لیفت هم ضمن اشاره به اینکه امنیت جامعه بالاترین اولویت این سامانه است گفت: «برای داشتن قابلیتها و قوانینی که به وسیله آنها بتوانیم از رانندگان و مسافرانمان حفاظت کنیم به سختی میکوشیم.»
قبل از سوار شدن به این نکات توجه کنید:
این در حالی است که هر مسافری که از سامانههای هوشمند حملونقل استفاده میکند باید قبل از سوار شدن این ۳ نکته را رعایت کند: ۱. کنترل پلاک خودرو ۲. تطبیق مدل و رنگ خودرو ۳. مقایسه عکس راننده در اپلیکیشن با چهره فرد داخل خودرو. این موارد کمک میکند تا شما اطمینان حاصل کنید که درست سوار شدهاید.
اگر مسافر تاکسیهای اینترنتی در ایران هستید و مشتری پر و پا قرص سامانههایی مانند اسنپ به شمار میروید، پیشنهاد میکنیم راهکارهای افزایش امنیت در سفر با اسنپ را در بلاگ این سامانه از دست ندهید.